«خالد بن احمد»، وزیر امور خارجه بحرین برای اولین بار با «یسرائیل کاتص»، همتای صهیونیست خود  روز پنجشنبه در آمریکا دیدار کرد.

بن احمد بر تمایل کشورش برای همکاری کامل با رژیم اشغالگر در زمینه گردشگری و تجارت  تاکید کرد و گفت: مردم اسرائیل نیاز به آرامش دارند.

به گزارش وبگاه خبری الخلیج اونلاین، وزیر خارجه بحرین روز پنجشنبه در یک نشست بحث و بررسی در شورای آتلانتیک واشنگتن گفت: منامه امیدوار است که با اسرائیل در زمینه‌های گردشگری و تجارت در آینده نزدیک همکاری داشته باشد. این چیزی است که ما می‌خواهیم به آن دست یابیم. ما این هدف را داریم.

وی گفت: مردم اسرائیل برای نسل‌های آینده خود به آرامش خاطر نیاز دارند. بنابراین، آنها باید به چیزی که می‌گوییم گوش کنند. این چیزی است که ما به آن باور داریم و می‌خواهیم به آن دست یابیم. منطقه‌ای که مردم اسرائیل به آن تعلق دارند بسیار بزرگتر است، زیرا شامل سرزمین‌های ما و کشورهای ما است.

وزیر خارجه بحرین همچنین گفت که با غیبت تشکیلات خودگردان فلسطین از اجلاس اقتصادی منامه که اواخر ژوئن گذشته در منامه برگزار شد دنیا به آخر نرسیده است. وی تاکید کرد: هرچه بیشتر در جنبه اقتصادی روند صلح موفق شویم، آنها(فلسطینی‌ها) بیشتر به آن متقاعد می‌شوند.

او درباره حضور گسترده رسانه‌های رژیم صهیونیستی در کنفرانس منامه صحبت کرد و گفت که کشورش خبرنگاران اسرائیلی را مجاز به بازدید از شهر منامه و انجام مصاحبه‌ها کرد.

بن احمد افزود: خبرنگاران اسرائیلی در کشور ما احساس آرامش خاطر داشتند و دیدند که محدوده‌ای که مردم اسرائیل به آن تعلق دارند گسترده‌تر از  دو کشور مصر و اردن است که با آن موافقت‌نامه‌های صلح با آنها امضا کردند و این که ظرفیت‌های بالقوه بیش‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنند.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از دیدار وزیر خارجه بحرین با همتای صهیونیست خود در واشنگتن خبر داد این دیدار  با تشویق «برایان هوک»، رئیس کارگروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا و در حاشیه کنفرانسی درباره آزادی ادیان در واشنگتن صورت گرفته است.

این منبع افزود که  وزرای بحرین و اسرائیل در این دیدار با یکدیگر دست داده و عکس یادگاری گرفتند اما جزئیات دیگری از این دیدار فاش نشد.

«جیسون گرینبلات»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در توییتر خود این دیدار را کوتاه اما دوستانه خواند. او نوشت: «این هفته در واشنگتن پیشرفت عالی به نفع اسرائیل، بحرین و منطقه [حاصل شد]».

این برای اولین بار است که مقام‌های بحرینی به صورت علنی با مقام‌های فعلی رژیم صهیونیستی دیدار می‌کنند.

بین رژیم صهیونیستی و بحرین هیچ گونه روابط دیپلماتیک رسمی علنی وجود ندارد ولی این اواخر تلاش‌هایی از هر دو طرف به ویژه منامه برای عادی‌سازی روابط با هم آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.