روز پنجم آوریل آبراهام بورگ، رئیس سابق کنیست رژیم صهیونیستی مقاله‌ای را درباره رسوایی‌های جنسی و اخلاقی در ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد و نتیجه گرفت که ارتش اسرائیل ارتشی اخلاقی نیست و کابینه اسرائیل نیز «دولت ماجراجو و امپریالیستی و سطحی‌نگر است.» به گزارش تسنیم، بورگ در مقاله خود که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شد، تاکید کرد ارتش اسرائیل ابزاری در دست کابینه این کشور است که وزرایش آن را به تحرک وا می‌دارند، اما کابینه نیز از اساس فاسد است. شلومو گازیت، رئیس سابق دستگاه اطلاعات ارتش اسرائیل می‌گوید با انتقادات مطرح شده از سوی بورگ در زمینه سیاست‌های اشغال گرایانه رژیم صهیونیستی موافق است.

فساد و مواد مخدر

در همین رابطه شبکه عبری زبان «کان» در گزارش‌هایی اعلام کرد پرونده‌های تحقیقبر علیه نظامیان اسرائیل در خصوص ارتکاب جرم و اقدامات غیرقانونی در زمان خدمت و در مراکز نظامی طی سال‌های گذشته

۵۰درصد افزایش پیدا کرده است. این شبکه عبری زبان می‌افزاید حدود ۱۰۱۸ پرونده تحقیق ضدنظامیان اسرائیلی درخصوص مصرف مواد مخدر ابلاغ شده است که ۴۵۶ مورد مربوط به مصرف مواد مخدر در داخل پایگاه‌ها و در جریان خدمت نظامی در سال ۲۰۱۶ بوده است. همین رقم در سال ۲۰۱۸به حدود ۱۴۸۱ مورد افزایش پیدا کرد که۷۹۴ مورد آن‌ها در خصوص مصرف مواد مخدر داخل پایگاه‌ها و در جریان خدمت نظامی بود. همچنین میزان تجاوز به عنف و اقدامات جنسی در داخل ارتش اسرائیل نیز در داخل پایگاه‌ها و در جریان خدمت نظامی افزایش پیدا کرده است. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی ۱۲ اسرائیل، در سال ۲۰۱۸ بیش از ده پرونده در خصوص تجاوز به عنف به کارمندان نظامی زن در داخل پایگاه‌های نظامی ثبت شد. در یک گزارش دیگر تعداد این پرونده‌ها در همان سال ۴۸ مورد ذکر شده است.

در یک گزارش دیگر، پلیس نظامی اسرائیل می‌گوید ۶۶ پرونده تحقیق در خصوص سرقت اسلحه را از مواضع نظامی طی سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۸۹ پرونده بود. گفته می‌شود تاکنون ۴۰۰۰ نظامی اسرائیلی به علت ارتکاب جرم‌های مختلف در جریان خدمت نظامی طی فقط سال۲۰۱۸ به زندان افتاده‌اند. از همین رو آوی کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی کمیته ویژه‌ای را برای بررسی این موضوع تشکیل داد و خواستار اتخاذ تدابیر و اقدامات مجازات‌گونه برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر در داخل پایگاه‌های نظامی اسرائیل شد.

علاوه بر سرقت‌های صورت گرفته در داخل پادگان‌های نظامی رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل در جریان بازرسی و بازجویی‌های صورت گرفته در منازل فلسطینی نیز دست به ارتکاب سرقت‌های بسیار زیادی زده است.

از همین رو تاکنون برای مثال دادخواست‌های زیادی علیه نظامیان تیپ گولانی ارائه شده که متهم به غارت و سرقت اموال عمومی مردم در منطقه حی الشجاعیه در شرق غزه و مناطق مختلف کرانه باختری و اماکن سکونت فلسطینی‌ها بوده است.

جنگ طلب و نژادپرست

ارتش رژیم صهیونیستی تمایل زیادی به جنگ‌طلبی دارد و با روحیه خودبرتربینی و نژادپرستی‌اش، سعی دارد دیگران را به عقب‌افتادگی و ضعف متهم کند. گزارش گلدستون درباره جنگ غزه به‌خوبی نشان داد جنایت‌های صورت گرفته توسط نظامیان اسرائیلی در چه سطحی بوده است. اوریت دگانی، نویسنده زن اسرائیلی با اشاره به بستر‌های فرهنگی این جنایت‌ها می‌نویسد؛ جامعه اسرائیل مبتنی بر فرهنگ جنگ است و هیچ زبانی غیر از آن را متوجه نمی‌شود. وی می‌افزاید اسرائیلی‌ها همواره به سمت جنگ پیش می‌روند، چرا که از صلح و ثبات بیزار هستند. آن‌ها زور و خشونت را تنها گزینه تحقق اهداف خود می‌دانند.

ریچارد گلدستون، یک قاضی آفریقای جنوبی بود که از سوی سازمان ملل متحد به ریاست کمیته حقیقت‌یاب در باره جنگ غزه سال ۲۰۰۸ تعیین شد. رژیم صهیونیستی نتایج و گزارش این کمیته را تحریم کرد، اما گزارش این کمیته که در ۵۷۵ صفحه منتشر شد تل‌آویو را به خاطر ارتکاب جنایت‌های جنگی در نوار غزه و ادامه محاصره غیر‌انسانی این منطقه و جلوگیری از ورود کالا‌های اساسی محکوم کرد. این گزارش به تعداد قربانیان فلسطینی تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در میان غیر نظامیان و شهروندان بی‌گناه اشاره کرد و نوشت: «موشک باران اسرائیل ضد مقر آنروا در این منطقه که پناهگاهی برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ غیرنظامی بود، یکی از موارد نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود. همچنین حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الوفا در شهر غزه و چهار راه الفاخوره در نزدیکی مدرسه وابسته به آنروا از دیگر موارد نقض حقوق بشر توسط ارتش اسرائیل بود.» این گزارش در جایی دیگر یاد‌آور شد که رژیم صهیونیستی در این جنگ از سلاح‌های غیرمتعارف نظیر بمب‌های فسفر سفید و خمپاره‌های میخی استفاده کرده بود. سربازان اسرائیلی در جنگ غزه ۲۰۰۸ بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی و در سال ۲۰۱۴ بیش از۲۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند.

آینده وخیم

کارشناسان با توجه به موارد یاد شده پیش بینی می‌کنند آینده‌ای وخیم در انتظار نظامیان صهیونیستی باشد. به گفته آن‌ها رژیم صهیونیستی بعد از ۷۱ سال جنگ و درگیری خود را در ورطه‌ای هولناک می‌بیند. هم‌اکنون دولت اشغالگر اسرائیل در میان حدود ۴۰۰ میلیون عرب و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان قرار گرفته و هیچ آینده‌ای را برای خود متصور نیست.
کنفرانس آینده ملت یهود که با مشارکت 120 نفر از رهبران یهودی دنیا در شهر قدس اشغالی برگزار شد، چهار سناریو را فراروی آینده اسرائیل ترسیم کرد.

این چهار گزینه شامل کابوس، شکوفایی، فرسایش و دفاع بود که بر اساس اسناد موجود در این اجلاس، گزینه کابوس قوی‌ترین سناریوی فراروی آینده دولت عبری زبان در سال 2030 خواهد بود و خطرات گسترده‌ای فراروی این رژیم قرارخواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.