مهشید موقر در نشست خبری که امروز در مرکز نگهداری معتادان متجاهر اخوان برگزار شد، گفت: در مورد ساماندهی و جمع آوری کودکان کار و خیابان در سه مرکز یاسر (پسران بالای ۱۲ سال)، بعثت (پسران زیر ۱۲ سال) و مرکز افسریه (دختران ۸ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال) انجام می شود که تاکنون هیچ مشکلی برای کودکان در این مراکز رخ نداده و آنها در سلامتی کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ترخیصی به رقم ظرفیت بالای این مراکز صورت نگرفته است، گفت: به رغم اینکه در مرکز یاسر پذیرش کودکان بیش از ظرفیت انجام شده است اما حداکثر امکانات در این مرکز به کودکان کار و خیابان ارائه شده و مشکلی از نظر امکانات نداشتیم و فقط با بحث کمبود فضا مواجه بودیم.

موقر تصریح کرد: به دلیل کمبود فضا در مراکزمان، این طرح فعلاً متوقف شده است و با برنامه ریزی و همکاری دستگاه ها طی هفته آینده مجدداً ادامه پیدا می کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در بهزیستی کشور و استان به شدت علاقه مند برای ساماندهی کودکان کار و خیابان هستیم، گفت: این طرح ها حاکمیتی و در راستای برنامه ششم توسعه انجام می شود و با تأکید رئیس جمهور و رئیس سازمان بهزیستی این کار علمی، بادقت و سرعت اجرایی خواهد شد و هنگامی که اجماع دیگر دستگاه ها را به دست آوریم کار ادامه پیدا می کند.

همچنین معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران نیز در این نشست گفت: مرکز کاهش آسیب ماده ۱۶ (نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر) اخوان با ظرفیت ۱۴۹۰ نفر احداث شده است که در حال حاضر ۱۳۲۳ مددجو در آن تحت درمان هستند که ۹۵۹ مددجو از شهر تهران غربالگری شده اند که خدمات مددکاری، روانشناختی، درمانی، آموزشی به این افراد ارائه می شود.

به گفته فرزانه جوادی، پس از اینکه معتادان مراحل ترک اعتیاد را طی کردند نسبت به توانمندسازی و جامعه پذیری آنها اقدام خواهد شد و سپس ارتباط حرفه ای و مستمر با مددجو و خانواده برقرار می شود تا فرد بتواند بعد از بازگشت از حمایت خانواده خود برخوردار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.