معصومه ابتکار در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور با بیان اینکه انتظار جوانان این است که به آنها فرصت دهیم، افزود: یکی از کارهای ما در معاونت امور زنان ایجاد و تقویت گفتگوی بین نسلی است.

 

وی با بیان اینکه امروز خانواده مهم‌ترین نهاد انسانی است، اظهار کرد: این نهاد  دچار مهم‌ترین آسیب‌ها مثل مسائل اقتصادی و اشتغال شده است، اما موضوع و مشکل اصلی نبود مهارت‌های ارتباطی است.

 

 ابتکار ادامه داد: بین چند نسل به طور طبیعی فاصله وجود دارد اما باید این فاصله را به حداقل برسانیم. دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها می‌گویند دیده و شنیده نمی شویم. تلاشمان این است با مهارت‌های ارتباطی صحیح ارتباط بین نسلی را برقرار کنیم.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در معاونت امور زنان و خانواده ٢٧٠٠ سمن داریم که بسیاری با سمن‌های جوانان همپوشانی دارند یا از خود جوانان هستند. در استان کرمان هم در حوزه محیط زیست هم زنان و خانواده افراد زیادی فعال هستند. همه تلاش ما توان افزایی در حوزه سیاستگذاری، جلب مشارکت اجتماعی و تحمل نقد و دیده بانی است.

 

ابتکار افزود: تلاش می کنیم صدای جوانان را بشنویم و به نوبه خود این طرح را هم دنبال می کنیم.

 

وی در ادامه به انتخاب تنها یک زن در هیئت رئیسه مجمع اشاره کرد و گفت: عقب ماندگی فرهنگی و موانع برای حضور سیاسی اجتماعی زنان داریم و اگر فرصت دهیم زنان پیش می‌افتند. در نشست امروز هم یکی از زنان بابد به فعالیت زنان هم اشاره می‌کرد، امیدوارم موضوع عدالت جنسیتی را هم بیشتر ببینیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.