به گزارش پایگاه هیل، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا این اظهار نظر را در جریان مصاحبه‌ای با میکا برزینسکی، مجری شبکه MSNBC مطرح کرد.

در این مصاحبه برزینسکی از بایدن پرسید، اگر ترامپ در خصوص سن و سال او یا وضعیت روحی-روانی‌اش در یک مناظره شوخی کند چه جوابی به او خواهد داد؟

بایدن ۷۶ ساله با زدن پوزخندی گفت: من به او خواهم گفت بیا جلو دونالد! اگر مردی نشان بده چند تا شنا سوئدی می‌توانی بروی؟

این نامزد ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات آمریکا در ادامه تاکید کرد که به این رقیب سیاسی ۷۳ ساله خود خواهد گفت: بیا جلو و اگر مردی با من مسابقه بده!

 

ترامپ معمولاً زمانی که درباره جو بایدن حرف می‌زند از او با لفظ "جو بایدن خوابالو" یاد می‌کند. زمانی که جو بایدن در ماه آوریل قدم به میدان رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گذاشت ترامپ در توییتی عنوان کرد، امیدوار است بایدن "هوشی را که مدت‌هاست محل تردید است" برای پیشبرد یک کمپین موفق انتخابات مقدماتی داشته باشد.

با این حال کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ به درخواست برای اظهار نظر درباره این پیشنهاد بایدن برای مسابقه شنا سوئدی جواب نداد.

این نخستین بار نیست که یک چهره سیاسی در آمریکا به موضوع رقابت شنا سوئدی می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۲ میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا یک رقابت دوستانه شنا سوئدی در برنامه تلویزیونی "الن دیجنرز" داشت تا به این ترتیب درباره ابتکار عمل او به منظور مقابله با چاقی کودکان تبلیغ کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.