شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و تعدادی از مشاوران وی با برخی از بندهای طرح "معامله قرن" مخالف هستند و این موضوع را به دولت آمریکا اطلاع داده‌اند.

طبق این گزارش، نتانیاهو به دلایل امنیتی با پیشنهاد ایجاد یک گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه مخالف است و این درحالی است که ایجاد این گذرگاه بخشی از طرح معامله قرن است.

این شبکه گزارش داد: نتانیاهو و مشاورانش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان خطرات ورود فعالان جنبش حماس از غزه به کرانه باختری و تأثیر منفی این مساله بر امنیت قومی اسرائیل قرار داده‌اند.

 

طبق اعلام این شبکه صهیونیستی، ایجاد گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه پنج میلیارد دلار هزینه می‌برد و این پیشنهاد جزئی از بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه است و ترامپ دو روز پیش از برگزاری کارگاه اقتصادی بحرین در ماه گذشته میلادی افتتاح این گذرگاه را پیشنهاد داد.

شبکه ۱۳ اسرائیل در ادامه گزارش خود تأکید کرده است که ترامپ و دولت او کرانه باختری و غزه را یک جزء واحد می‌دانند و این عکس اعتقاد دولت رژیم صهیونیستی است که آن را دو بخش جدا می‌داند.

نتانیاهو در حالی با بندهایی در معامله قرن مخالفت کرده که اغلب کارشناسان معتقدند که این طرح یکطرفه بوده و به سود رژیم صهیونیستی است و مقامات فلسطین نیز بارها ضمن تأکید بر جانبداری دولت ترامپ این مسأله را متذکر شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.