در ادامه بیشتر از این ادعا خواهیم گفت. اول: حساب سرانگشتی فروش مافیا محمد معتمدی در تازه‌ترین نقد خود با استفاده از یک محاسبه کوتاه، درآمد سالانه مافیا را ۱۵ میلیارد تومان برآورد کرده است. او میانگین قیمت بلیت کنسرت در این روزها را ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته و این رقم را در کنار بودجه سالانه دفتر موسیقی وزارت ارشاد، یعنی حدود ۱۰ میلیارد تومان گذاشته و به این نتیجه رسیده که درآمد این مافیا ۱.۵ برابر کل بودجه موسیقی کشور است. البته معتمدی اشاره‌ای هم به گردش حدود ۳۰۰ میلیاردی این مافیا داشته که موجب اعطای تسهیلات و گشایش اعتبارات سنگین است.

دوم: مافیای مورد نظر در دسترس است، سایتی که محمد معتمدی از صاحب آن به عنوان مافیای کنسرت یاد می‌کند، یکی از بزرگ ترین سایت‌های فروش بلیت کنسرت در کشور است. به طوری که اگر آن را باز کنید، متوجه خواهید شد جمع بسیاری از خواننده‌های بزرگ و کوچک، در آن حضور دارند. این سایت علاوه بر فروش بلیت کنسرت، بلیت تئاتر، همایش‌ و جُنگ خنده هم در آستین دارد و البته، مختصات فروش فراتر از تهران است و به جزیره زیبای کیش هم می‌رسد. حرف درباره این سایت بسیار است، مثلا این که این سایت با گرفتن درصدی از خواننده، فروش بلیت او را حتی اگر خواننده اولی باشد، تضمین می‌کند و از طرفی اغلب بیلبوردهای تبلیغ شهری کنسرت در اختیار اوست. البته این رقم درباره خواننده اولی‌ها بسیار بالاتر از دیگران یعنی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش است.

سوم: حرف حق با کیست؟ صاحب سایتی که محمد معتمدی از آن به عنوان مافیا یاد می‌کند تا به حال هیچ واکنش رسمی به ادعای این خواننده نداشته است. جالب این که بلیت سه کنسرت محمد معتمدی در سال های ۹۱ و ۹۲ در همین سایتی که او به عنوان مافیا از آن یاد می‌کند به فروش رسیده است. سوال بزرگ درباره این ماجرا وقتی شکل می‌گیرد که تقریبا هیچ‌کدام از خواننده‌ها، ادعای معتمدی را تایید یا رد نکرده‌اند. جواب این فرضیه خارج از دو گزینه نیست، یا قدرت مافیا آن قدر زیاد است که خواننده‌ها به خود جرئت خطر نمی‌دهند یا معتمدی می‌خواهد به واسطه چنین ترفندهایی جای خود را در میان مردم باز کند و از مشکلات احتمالی پیش رویش بکاهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.