برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پاسخ به بخش فارسی صدای آمریکا در خصوص تمایل واشنگتن برای مذاکره با تهران مدعی شد: ما همه اقدامات برای حل اختلافاتمان با ایران را از طریق دیپلماتیک اتخاذ کرده‌ایم اما ایران اقدامات دیپلماتیک ما را به دفعات رد کرده است.

وی در ادامه ادعا کرد: رئیس‌جمهور ترامپ و وزیر خارجه پمپئو بیش از یک سال است که به طور آشکارا تمایل خود برای مذاکره با ایرانیان را ابراز کرده‌اند اما ایران تلاش‌های شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و دیگران را رد کرده است.

هوک همچنین در اظهاراتی کذب با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیرگذار بوده‌اند، مدعی شد: ما از سیاست خارجه‌مان علیه ایران راضی هستیم زیرا نتیجه داده‌اند. سیاست خارجه ما در مسدود کردن درآمد ایران که برای برهم زدن ثبات خاورمیانه استفاده می‌شد، جواب داده است.

مقامات آمریکایی در حالی ایران را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌کنند که خودشان در حال ارسال گسترده سلاح‌های پیشرفته به افراط‌گرایان به منظور توجیه سیاست‌هایشان در منطقه هستند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز یکشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای پیام آمریکا به روس‌ها برای مذاکره با ایران در سطح وزرای امور خارجه، ضمن تکذیب این خبرسازی اظهار کرده بود: جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.