میخائیل بوگدانف عصر امروز سه شنبه پس از دیداری چهار ساعته با موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در وزارت امور خارجه روسیه این مطلب را بیان کرد.

در جریان این دیدار دو طرف در خصوص حل وفصل مناقشه فلسطین و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) گفت وگو و تبادل نظر کردند و طرف روسی بر جستجوی راه حل جامع برای حل مسائل فلسطین بر مبنای حقوقی بین المللی موجود از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و اصول توافقنامه مادرید و راه حل صلح عربی پیشنهاد شده در سال ۲۰۰۲ تاکید کرد.
در این دیدار همچنین راه‌های رسیدن به وحدت میان گروه‌های فلسطینی نیز بررسی شد.

بر اساس گزارش وزارت خارجه روسیه، نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه بر آمادگی طرف روسی برای کمک به تأمین وحدت و سازش بین گروه‌های فلسطینی عامل اساسی برای تحقق آرمان‌های ملت فلسطین برای تأسیس دولت مستقل در مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید کرد.

بوگدانف پس از دیدار با مقام ارشد حماس به خبرنگاران گفت: روسیه به گفت و گو با جنبش حماس در خصوص مسائل مربوط به وحدت گروه‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.

مسکو سه ماه پیش میزبان نشست گروه‌های فلسطینی برای گفت‌وگو درباره آشتی بود که این گفت‌وگوها نتیجه قابل توجهی به همراه نداشت.

روسیه از تأسیس حکومت مستقل فلسطین حمایت می‌کند و آشتی گروه‌های فلسطینی در وهله اول جنبش‌های فتح و حماس را لازمه تأسیس حکومت فلسطین می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.