به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورک، فن در لاین امروز طی سخنانی در پارلمان اروپا تلاش کرد تا نمایندگان اروپا را برای رای دادن به وی متقاعد کند.

او  که برای شرکت در انتخابات ریاست کمیسیون اروپا به عنوان وزیر دفاع آلمان از سمت خود کناره گیری کرده است، در نشست پارلمان اروپا که به همین منظور در استراسبورگ برپا شده طی سخنانی اعلام کرد که در صورت برعهده گرفتن این سمت آماده است باردیگر طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را که مهلت نهایی آن روز ۳۱ اکتبر (نهم آبان ماه) تعیین شده به تعویق بیاندازد.

کمیسیون اروپا نقش و وظایف گوناگون از جمله ارائه لایحه برای تصویب قوانین جدید، اعمال قوانین این مجموعه، و رسیدگی به قراردادهای تجاری در اتحادیه اروپا برعهده دارد. 

"اورزولا فن در لاین" در این خصوص تصریح کرد: «من آماده‌ام در صورتی که برای یک تصمیم درست به مهلت بیشتری نیاز باشد زمان تعیین شده برای برگزیت را بار دیگر به تقویق بیاندازم.

این سخنان با تشویق نمایندگان طرفدار به تعویق افتادن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روبرو شد.

وزیر دفاع پیشین آلمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود وعده داد در صورت انتخاب شدن در صد روز نخست ماموریت خود زمینه را برای حصول یک «توافق سبز» فراهم کند.

اظهارات خانم "فن در لاین" در حالیست که شواهد نشان می‌دهد رهبران اتحادیه اروپا برای تعیین پست‌های اصلی اتحادیه از جمله ریاست کمیسیون اروپا هنوز نتوانسته‌اند به توافق برسند.

رئیس کمیسیون اروپا هم اکنون ژان کلود یونکر است.

سران کشورهای اتحادیه اروپا چندی پیش جلسه‌ای برای تعیین تکلیف سه پست کلیدی یعنی رئیس کمیسیون اروپا، رئیس پارلمان  و رئیس شورای اروپا تشکیل دادند.

دو نامزد اصلی ریاست کمیسیون اروپا که مهمترین پست این اتحادیه به شمار می‌رود، مانفرد وبر معاون حزب سوسیال مسیحی آلمان از احزاب راست میانه و فرانتس تیمرمن معاون کنونی یونکر، و رهبر چپ‌های میانه رو هلند است با این حال گفته می‌شود که هیچ یک از این دو از حمایت اکثریت برخوردار نیستند.

رهبران احزاب راست میانه از بزرگترین بلوک اتحادیه اروپا احتمال توافق بر سر رئیس جدید کمیسیون را کم دانستند. در حالی که دونالد توسک رئیس اجلاس پیشنهاد کرده است که فرانتز تیمرمن سیاستمدار چپ میانه از هلند این پست را اشغال کند.

در انتخابات اخیر پارلمان اروپا لیبرال‌ها از جمله ائتلاف مکرون و همچنین احزاب سبز موفق بودند، به همین دلیل گروه‌های سنتی راست میانه و چپ میانه دیگر برتری مطلقی ندارند.

رهبران اتحادیه اروپا پیش از این نیز در روز ۲۰ ژوئن نتوانستند بر سر نامزدهای پست ریاست کمیسیون و سایر پست‌های اصلی شامل رئیس شورای اروپا (جانشین دونالد توسک)، نماینده عالی سیاست خارجی (جانشین فدریکا موگرینی)، رئیس پارلمان اروپا و رئیس بانک مرکزی اروپا به توافق برسند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.