به گزارش روزنامه گاردین، کوربین رهبر اپوزیسیون انگلیس گفت: در برنامه منتشر شده مستند شبکه بی بی سی که در آن حزب کارگر به یهودی ستیزی متهم می شود هیچ اطلاعات درستی در اختیار بیننده قرار نمی گیرد.

کوربین با انتقاد از مستند بی بی سی افزود؛ این برنامه قبل از پخش مواضع پیش تعیین شده را به بینندگان القا می کند.

وی در دفاع از مواضع حزب خود گفت؛ اعضای حزب ما حق دارند شنیده شوند اگر به هر چیزی متهم شده باشند و کارکنان حق حمایت و پشتیبانی دارند.

کوربین در پاسخ به تحقیقات کمیسیون حقوق بشر در مورد اتهامات حزب کارگر در مورد یهودی ستیزی گفت؛ تحقیقات تا کنون آغاز نشده است با این وجود ما تمام همکاری را با این کمیسیون خواهیم داشت.

حزب کارگر در سال‌های اخیر بارها به یهودی ستیزی متهم شده وگروه‌های مذهبی یهودی، جرمی کوربین رهبر این حزب را به کم‌کاری در برابر این مساله متهم می‌کنند.

«تام واتسون» معاون حزب کارگر در واکنش به این تحقیقات، اتهامات مطرح شده را ناامید کننده خواند و گفت که از مطرح شدن آنها غافلگیر نشده است.

در ماه‌های گذشته چندین تجمع از سوی گروه‌های یهودی حامی حزب کارگر از جمله «صدای یهودی برای کارگران» در رد ادعای یهودی ستیزی این حزب برگزار شد.

در یکی از این تجمعات با نام «کوربین، یهودی ستیزی و عدالت برای فلسطین» گفته شد که «انتقاد از صهیونیسم» به معنی یهودی ستیزی نیست و مطرح شدن این اتهامات در تعارض با آزادی بیان است.

لابی صهیونیسم در انگلیس از چهار سال گذشته به این‌سو که کوربین کرسی ریاست حزب کارگر را برعهده دارد، تبلیغات گسترده‌ای را علیه اعضاء طرفدار فلسطین در این حزب به راه انداخته و آن‌ها را به بهانه‌های مختلف از حضور در عرصه سیاسی کشور کنار می‌زند.

کوربین از همان ابتدای کار مشخص کرد که برخلاف عمده سیاستمداران غربی به رژیم صهیونیستی باج نخواهد داد. او خود را دوست دار حزب‌الله، فلسطین، انقلاب اسلامی و مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه تل‌آویو معرفی کرد.

وی همچنین برای اولین بار در تاریخ انگلیس «وزیر صلح» را به ساختار کابینه در سایه اضافه کرد تا به‌این‌ترتیب راهبرد صلح‌طلبی حزب تحت امرش را در سیاست خارجی به ثبت برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.