در تازه‌ترین اقدامات برای شناسایی حساب‌های کاربری جعلی در توئیتر، حال یک حساب جعلی که اقدام به انتشار مقالات و گزارش‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کرد، مسدود شده است.

در همین ارتباط کاربر توئیتری amir_bas@ که با نام «امیر بصیری» و تحت عنوان «فعال حقوق بشر ایران» فعالیت‌های مجازی گسترده‌ای را به عنوان تحلیل‌گر سیاسی دنبال می‌کرد، غیرفعال شده است.

پیش از این از حساب جعلی «امیر بصیری» مقالات مختلفی علیه ایران در مجله آمریکایی «فوربس» منتشر شده بود.

عمده یادداشت‌های منتشر شده با نام «امیر بصیری» مقالاتی با موضوعات نقش زنان در تغییر نظام ایران، گسترش بحران در دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی، ضرورت توجه ترامپ به مشکلات اساسی برجام، دستیابی ایران به بمب هسته‌ای در اثر امتیازدهی‌های غرب و … بوده است.

این دومین حساب پرسرو صدای ضد ایرانی در توئیتر است که طی یک ماه گذشته جعلی از آب در می‌آید.

پیش از این نیز توئیتر حساب کاربری فردی موسوم به «حشمت علوی» را که او نیز به عنوان تحلیل‌گر سیاسی فعال بود، مسدود کرد و اعلام شد که این حساب کاربری جعلی و غیرواقعی بوده است.

با توجه به اظهارات برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین، عمده حساب‌های جعلی و ضدایرانی در شبکه‌های مجازی از سوی این گروهک ساماندهی و فعالیت می‌کند و بخش دیگری از این حساب‌های جعلی نیز در نتیجه جنگ سایبری گروه‌های وابسته به وزارت خارجه امریکا مدیریت می‌شود.

حساب توئیتری پر سروصدای ضدجمهوری اسلامی ایران مسدود شد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.