القدس العربی گزارش داد، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مقام فرمانده‌کل ارتش و نیروهای مسلح این کشور تغییرات امنیتی گسترده‌ای را در ساختار نهادهای امنیتی سوریه إعمال کرد.

طبق این گزارش، از جمله مهم‌ترین این تغییرات کنار گذاشتن جمیل حسن، رئیس سازمان اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه و تعیین سرلشکر غسان اسماعیل به عنوان جانشین او است. جمیل حسن با وجود اینکه از سن قانونی برای تصدی این منصب عبور کرده بود همچنان این منصب را برعهده داشت.

اسد همچنین سرلشکر حسام لوقا را عهده‌دار ریاست دستگاه اطلاعاتی این کشور کرد، وی پیشتر ریاست شعبه امنیت سیاسی را بر عهده داشت که در حال حاضر سرلشکر ناصر العلی مدیریت آن را بر عهده گرفته است.

در تغییرات إعمال شده توسط رئیس جمهوری سوریه، همچنین سرلشکر ناصر دیب به ریاست اداره امنیت جنائی سوریه منصوب شد.

ناظران معتقدند که تغییرات انجام شده توسط بشار اسد در دستگاه‌های امنیتی سوریه یک تغییرات روتینی است و هیچگونه تحلیل و تفسیر منحصر به فردی ندارد، چرا که تغییرات در داخل نهادهای امنیتی و نظامی در زمان معمول خود یعنی اوایل ماه ژوئیه انجام شده است.

رئیس جمهوری سوریه پیشتر نیز تغییراتی را در دستگاه اطلاعات نظامی انجام داده بود و به موجب آن، سرلشکر محمد محلا را از ریاست دستگاه مذکور کنار گذاشت و سرلشکر کفاح ملحم را به جای وی منصوب کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.