اسپوتنیک گزارش داد، یک منبع نظامی در سوریه از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن دو تن دیگر در حمله موشکی گروه‌های تروریستی به شهرک "خندق" واقع در "سهل‌الغاب" در شمال غربی حماه خبر داد.

از صبح روز یکشنبه جبهه‌های حومه شمالی و شمال غربی حماه شاهد تنش و تشدید حملات است؛ به طوری که بیش از ۲۰ راکت به شهر "السقیلبیه" شلیک شد و چهار راکت به شهرک "الرصیف" پرتاب شد که در جریان آن یک خودروی غیرنظامی آتش گرفت.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه در واکنش به این حملات پایگاه‌ها و مواضع شورشیان را از طریق موشک و سلاح‌های توپخانه‌ای هدف قرار دادند و جنگنده‌های سوری چندین حمله به محورهای "قلعه‌المضیق"، "الطامنه"، "الکرکات"، "جسر بیت‌الراس" انجام دادند و اهداف و مراکز وابسته به شورشیان از جمله مرکز فرماندهی وابسته به "حزب الاسلامی الترکستانی" در اطراف شهرک "البشیریه" در شرق شهر "جسرالشغور" را تخریب کردند.

منابع محلی در حومه شمالی حماه اعلام کردند که شورشیان گروه "جیش‌العزه" موانع خاکی در حلب ایجاد کردند تا مسیر را برای هرگونه گشت‌زنی احتمالی پلیس نظامی روسیه در منطقه ببندند.

عصر روز شنبه شهر "مصیاف" واقع در حومه غربی "حماه" با  راکت‌های گروه‌های تروریستی مورد هدف قرار گرفت و منجر به زخمی شدن یک غیرنظامی شد و ضررهای مالی زیادی به دارایی‌های اهالی این منطقه وارد شد.

گروه‌های تروریستی مستقر در روستای "خلصه" واقع در غرب حلب طی چند روز با شلیک راکت شهرک "الحاضر" در حومه جنوبی حلب را هدف قرار دادند و در جریان آن چندین تن از شهروندان سوری زخمی شدند و منازل اهالی و دارایی‌ آن‌ها آسیب دیدند.

در پی حمله گروه‌های مسلح به شهرک "الحاضر" با چندین راکت، دو غیرنظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی در حومه غربی و جنوب غربی استان حلب مستقر شده‌اند و محله‌های مسکونی شهرها، روستاها و شهرک‌های مجاور را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه پایگاه‌های نیروهای مسلح در غرب شهر حلب را هدف قرار داد. این حمله پس از تلاش آن‌ها برای حمله به مراکز نیروهای ارتش در غرب این شهر صورت گرفت.

این حمله گسترده ارتش که با موشک‌ها انجام گرفت، منجر به تخریب پایگاه‌های شورشیان در غرب حلب شد.

پیشتر، ارتش سوریه دو روز قبل دو حمله همزمان گروه‌های وابسته به "تحریر الشام" به پایگاه ارتش در حومه جنوبی و جنوب غربی حلب را دفع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.