به گزارش اسپوتنیک روسیه، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اظهار کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم موضعگیری عراق درباره مساله فلسطین همان موضعگیری اولیه و تاریخی در مخالفت با اشغالگری اسرائیل و مصادره اراضی کشورهای عربی است و ما هیچ‌گونه روابطی را با اشغالگران برقرار نمی‌کنیم و به اصل تحریم پایبند هستیم.

الصحاف گفت: عراق در تمامی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و در طول تاریخ حامی مساله فلسطین و مبارزات فلسطینی‌ها و حقوق آنها بوده و حتی یک روز هم از موضعگیری‌های خود دست برنمی‌دارد، عراق تمامی مظاهر عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر را رد می‌کند.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: رسانه‌ها اظهارات نادرستی را به نقل از سفیر عراق در واشنگتن منتشر کردند و در این راستا، وزارت خارجه تاکید دارد این مساله را به کشورها و رسانه‌ها تشریح کند که برای مساله‌ فلسطین اهمیت ویژه‌ای قائل است و این مساله، غالباً محور اصلی در کنفرانس‌ها و دیدارهای نمایندگان و هیئت‌های ما در خارج است. اما گاهی اوقات صحبت‌ها به صورت ناقص یا بریده بریده شده منتشر می‌شود که موضعگیری اصولی عراق را تحریف می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.