شفر و برانکو مدتی است که ایران را ترک کرده اند. اولی زودتر شغلش را از دست داد و دومی هم پس از پایان فصل رفت و دیگر هرگز برنگشت. شفر از استقلال اخراج شد و برانکو هم عملا از هدایت پرسپولیس استعفا داد تا دیگر این دو نفر برای فصل پیش رو هدایت سرخابی های پایتخت را برعهده نداشته باشند. استقلال به سراغ استراماچونی ایتالیایی رفت و پرسپولیس کالدرون آرژانتینی را به تهران آورد با این حال داستان شفر و برانکو با تیم های سابق شان هنوز به پایان نرسیده.

این دو مربی در حال حاضر دو تیم جدید برای خود پیدا کرده اند. برانکو ایوانکوویچ به عربستان رفته و به طور رسمی سرمربی تیم الاهلی شده تا با این تیم رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را در سر بپروراند. تمرینات الاهلی هم چند روزی است که زیرنظر سرمربی سابق پرسپولیس آغاز شده است. وینفرد شفر هم این روزها در امارات حضور دارد و خود را برای مربیگری در تیم بنی یاس این کشور آماده می کند. بنی یاس با نظر شفر اقدام به جذب بازیکن کرده و حتی گفته می شود که در تلاش است تا پاتوسی را هم به خدمت بگیرد. همه این موارد نشان می دهد که این دو مربی کار خود را در تیم های جدیدشان آغاز کرده اند اما وجه اشتراک شان این است که هیچ کدام با تیم خود قرارداد امضا نکرده اند.

 

نبردی برای ضرر نکردن

در حالیکه برانکو به طور رسمی از هدایت پرسپولیس کناره گیری کرده و هدایت تیم الاهلی عربستان را پذیرفته اما هنوز این مربی کروات قرارداد خود را با تیم جدیدش امضا نکرده و علت آن هم این است که برانکو هنوز با سرخ پوشان قرارداد دارد و در ابتدا باید آن را فسخ کند.

در صورتی که برانکو بخواهد قراردادش را با پرسپولیس به صورت یکطرفه فسخ کند، باید به پرسپولیس خسارت دهد و به همین دلیل او این کار را انجام نداده و منتظر توافق با پرسپولیس است تا از نظر مالی ضرر نکند.

در واقع مسئولان الاهلی عربستان منتظر فسخ قرارداد برانکو با پرسپولیس هستند تا بتوانند با او قرارداد امضا کنند و تا زمانی که پرسپولیس قراردادش را با برانکو فسخ نکند این اتفاق .امکان پذیر نیست

برانکو قطعا نمی خواهد قراردادش با پرسپولیس را یک جانبه فسخ کند بلکه در تلاش است تا به صورت توافقی به قرارداد رسمی اش با سرخ پوشان پایان دهد و این موردی است که باعث تاخیر در امضای قرارداد پروفسور با تیم جدیدش شده. از طرفی پرسپولیس هم هنوز در انعقاد قرارداد با کالدرون دست نگه داشته زیرا اگر زودتر از فسخ برانکو با مربی جدید خود قرارداد امضا کند،دیگر شانسی برای تخفیف گرفتن از برانکو در دعوای احتمالی در فیفا نخواهد داشت زیرا خودش در جذب مربی جدید پیش دستی کرده.

داستان شفر و استقلال هم تقریبا چنین حالتی دارد. طبق آنچه رسانه های اماراتی گفته اند شفر و بنی یاس به توافق رسیده‌اند اما هنوز به صورت رسمی قراردادی امضا نشده چرا که شفر از باشگاه استقلال یک میلیون دلار طلب دارد و می‌خواهد قبل از بستن قرارداد با بنی یاس این رقم را از باشگاه استقلال دریافت کند.

قرارداد بستن شفر با بنی یاس به این معنا خواهد بود که دیگر باشگاه استقلال مبلغی به او پرداخت نخواهد کرد و به این خاطر سرمربی آلمانی نمی‌خواهد این مبلغ را از دست بدهد به همین دلیل شفر به دنبال این است که بعد از این که با باشگاه استقلال تسویه حساب کرد، قراردادش را با بنی یاس امضا کند.

از طرفی باشگاه استقلال از پیوستن شفر به بنی یاس بسیار خوشحال است چرا که پرداخت یک میلیون دلار به این مربی آلمانی در این شرایط بسیار سخت است اما به نظر می‌رسد پیرمرد آلمانی نمی‌خواهد که این رقم را به راحتی از دست بدهد  و در نهایت باید دید این شطرنج حساس بر سر هزاران دلار به نفع چه کسی تمام خواهد شد. سرخابی ها یا پیرمردان کروات و ژرمن؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.