به گزارش ناتولی، حامد کرزای یکی از سیاستمداران پرنفوذ افغانستان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: افغانستان قربانی تروریسمی است که با کمک مالی و سیاست‌های مبهم ایالات متحده تروریسم در این کشور رشد کرده است.

رئیس جمهور سابق افغانستان در ادامه گفت: ظهور گروهک داعش با وجود حضور وسیع سیاسی، نظامی و اطلاعاتی آمریکا در افغانستان گواه آشکار این مطلب است.

وی ادامه داد: گسترش جنگ و خشونت راه حل معضل کشور ما نیست نیست، صلح و تقویت اقدامات صلح‌طلبانه و ساختن روند صلح می‌تواند به جنگ در کشور ما پایان دهد.

گفتنی است دونالد ترامپ در مصاحبه ای گفته بود: تصمیم دارم نظامیان آمریکا را از افغانستان خارج کنم، اما می‌ترسم بدون حضور آنها این کشور به دانشگاه هاروارد برای تروریست‌ها تبدیل شود.

لازم به ذکر است، مجلس سنای افغانستان نیز دیروز تاکید کرده بود که آمریکا در مذاکره با طالبان اهداف و منافع اطلاعاتی خود را دنبال می‌کند؛ ولی مقامات حکومت و سیاسیون افغانستان باید ابتکار عمل را در دست گیرند.

«فضل‌هادی مسلم‌یار» رییس مجلس سنای افغانستان در نشست دیروز سه‌شنبه در خصوص مذاکرات میان نمایندگانی از آمریکا و طالبان در شهر دوحه قطر گفته بود امریکا در مذاکرات پشت پرده قطر اهداف اطلاعاتی خود را دنبال می‌کند و به همین خاطر هیچ گونه جزئیاتی از این مذاکرات را با حکومت و مردم افغانستان در جریان نمی گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.