هافینگتون پست گزارش داد، خبرنگار سی‌ان‌ان، ترامپ را در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن به چالش کشید و از رئیس جمهوری آمریکا در مورد علت رفتار دوستانه اش با برخی دیکتاتورها و خودکامگان پرسید.

ترامپ در جمع خبرنگاران پاسخ داد: من با همه کنار می آیم‌، جز شما. من با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سازگاری دارم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اغلب در مورد روابط دوستانه اش با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صحبت می‌کند.

خبرنگار سی‌ان‌ان همچنین از ترامپ سوال کرد که آیا از ترس رنجاندن بن سلمان، از برخورد با وی در پرونده قتل «جمال خاشقچی» خودداری کرده است و ترامپ در پاسخ گفت: واقعاً اهمیتی به رنجاندن آدم‌ها نمی‌دهم.

ترامپ قتل خاشقچی را اتفاقی ناخوشایند خواند و مدعی شد که هیچکس به طور مستقیم به پادشاه بعدی عربستان اشاره‌ای نکرده، اما سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) این کار را کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که یادآوری این مساله حائز اهمیت است که عربستان ۴۰۰ میلیارد دلار در زمینه‌های مختلف در آمریکا هزینه خواهد کرد.

ترامپ پیشتر گفته بود که مساله قتل خاشقچی را با ولیعهد عربستان در جلسه‌ای خصوصی مطرح می‌کند.

خاشقچی سوم اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، به قتل رسید.

دستگاه‌های اطلاعاتی بین المللی و آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که ولیعهد عربستان مجوز عملیات قتل خاشقچی را صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.