خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، فروش ۹۴ موشک اس‌ام-۲ برای استفاده در کشتی‌ها علیه تهدیدات هوایی و همچنین فروش ۱۲ سامانه راهبری مجموعا به ارزش ۳۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار را تایید کرده است.

همچنین به صورت جداگانه چراغ سبز برای فروش ۱۶۰ موشک ضد هوایی آمرام (AMRAAM) و تجهیزات هدایتی مرتبط به ژاپن به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار صادر شده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این فروش تسلیحاتی از اهداف سیاست خارجی و ‌امنیت ملی ایالات متحده با کمک به متحدان کلیدی کمک خواهد کرد و اساس تعادل نظامی در این منطقه را تغییر نخواهد داد.

کره‌شمالی هفته گذشته پرتابی آزمایشی انجام داد که بنا بر اعلام ارتش کره‌جنوبی دو موشک کوتاه برد و دومین پرتاب در کمتر از یک هفته شد. این آزمایش‌ها در بحبوحه بن‌بست مذاکرات میان کره‌شمالی و ایالات متحده رخ داد؛ همان مذاکراتی که دونالد ترامپ مدعی است به آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ خاتمه داده است!

دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی ماه فوریه بدون نتیجه خاتمه یافت و طرف آمریکایی درخواست‌ها برای کاهش تحریم‌ها را به زمانی موکول کرد که پیونگ‌یانگ گام‌های اساسی در خاتمه برنامه هسته‌ای خود بردارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.