غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده محسن افشانی اظهار کرد: انشاءالله روزهای آینده این پرونده بررسی و وضعیت آن مشخص می‌شود.

آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست

اسماعیلی با بیان اینکه تحریم مقام معظم رهبری به جوک بیشتر شبیه است، یادآور شد: آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و صداقت ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: سیاست ایران اسلامی به جای مذاکره، مقاومت، استقامت، پایمردی و ایستادن بر مواضع خودمان و تکیه بر منابع داخلی است.

اسماعیلی درباره شکایت ایران از آمریکا به سازمان ملل پیرامون تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک کشورمان گفت: تجاوز آمریکا به ایران اسلامی مصادیق متعددی دارد و در ادوار مختلف شاهد تجاوزگری آن‌ها بودیم و خوی تجاوزگری آمریکایی‌ها همیشه بوده است.

وی ادامه داد: در حادثه اخیر این پهپاد به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرد و تفاوتی که این مرحله داشت اولا استکبار ضربه شست نیروهای توانمند نظامی ایران را دید و سزا و مجازات تجاوزگری خود را چشید.

اسماعیلی با بیان اینکه خوی تجاوزگری آمریکایی‌ها از قبل بوده و تداوم دارد، یادآور شد: ایران اسلامی مصلحت را بر این دانست که اسناد تجاوزگری آمریکا در مقاطع مختلف به ویژه این مقطع را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه دهد.

بزودی شاهد زوال نظام سلطه خواهیم بود

وی با بیان اینکه شورای امنیت درصورت مراعات موازین قانونی باید آمریکایی‌ها را محکوم کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها به سرزمین کشورمان تجاوز کردند، حتی اگر این اقدام رخ ندهد ثبت در تاریخ و ارایه اسناد تجاوزگری آمریکا نسل‌های آینده را روشن خواهد کرد و آیندگان خواهند فهمید که در گذشته هم آمریکا چقدر کشورهای مستقل را مورد تعدی و تجاوز قرار داده است.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بزودی شاهد زوال نظام سلطه خواهیم بود، خاطر نشان کرد: ارائه این اسناد برای دوران زوال پس از اضمحلال سلطه مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به اظهارات زاکانی درباره اکبر طبری

سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات آقای زاکانی در مورد اکبر طبری گفت: ما که نباید از ناحیه آقای زاکانی صحبت کنیم.

وی با ببان اینکه قوه قضائیه پرونده‌ها را بدون ملاحظه بررسی می‌کند، ادامه داد: مطالب آقای زاکانی را از خود ایشان بپرسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.