علی مطهری با اشاره به توضیحات رئیس قوه قضاییه در خصوص شفاف‌سازی حساب‌‎های این قوه، عنوان کرد: توضیحات رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه درآمد و هزینه کرد حساب‌های قوه قضاییه در پایان هر سال به اطلاع عموم می‌‎رسد، رویکرد مثبتی است که اخیراً از سوی آقای رئیسی عنوان شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اساساً سئوال مجلس و محمود صادقی از قوه قضاییه نیز همین مسئله بود که صورت هزینه‌کرد این حساب‌ها و سود ناشی از آن به مجلس اعلام شود که رئیس پیشین قوه قضاییه این سئوال را برنتابید و آن را توهین به خود تلقی و علیه آقای صادقی اعلام جرم کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیت مجلس این بود که هزینه کرد این حساب ها شفاف شود و قول رئیس قوه قضاییه برای شفاف سازی در این حوزه جای تقدیر دارد.

اخیراً رئیس قوه قضائیه درباره سرنوشت ۶۳ حساب بانکی و اینکه آیا این حساب‌ها تعیین تکلیف شده است یا خیر، گفت: ۶۳ حساب عدد درستی نبود که اعلام شد. این حساب‌ها یک امکانی بود تا در جایی که بودجه مصوب مشکلات را حل نمی‌کند برای ارائه خدمات استفاده شود.

رئیسی افزود: به‌دلیل همین ذهنیت‌ها، این حساب‌ها را به ۵ حساب تقلیل دادیم و در گام بعدی قصد داریم در پایان هر سال درآمد و هزینه‌های این حساب‌ها را به‌صورت شفاف به‌اطلاع عموم مردم برسانیم تا شفافیت ایجاد شود. تاکنون هم این حساب در اختیار رؤسای قوه قضائیه بوده است. البته در گذشته چک‌ها با یک امضا صادر می‌شد اما از روزی که به قوه قضائیه آمدم، قرار شده چک‌ها با سه امضا وصول شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.