«مارک اسپر»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد متحدان این کشور در سازمان ناتو از درخواست واشنگتن مبنی بر «تلاشی جهانی علیه ایران و حفظ امنیت آبراههای بین‌المللی» حمایت نکرده‌اند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، مارک اسپر با اعلام این خبر افزود آمریکا برای جلب حمایت ناتو ماه آینده جزئیات بیشتری درباره «تهدیدهای ایران» در اختیار آن گروه از اعضای سازمان ناتو قرار می‌دهد که  تمایلی به شرکت در این طرح آمریکا ندارند. متحدان ناتو تعهد قاطع خود را برای شرکت در این ائتلاف جهت مقابله با «تهدیدهای ایران» ابراز نکرده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، عدم حمایت ناتو از این طرح آمریکا مطابق با انتظارات سرپرست وزارت دفاع آمریکا بوده است، با این حال او مدعی شده برخی از اعضای ناتو در نشست‌های خصوصی تمایل داشتند بیشتر با جزئیات این طرح آشنا شوند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان ناتو نیز روز پنج‌شنبه در پاسخ به این سوال که اعضای این سازمان چه پاسخی به درخواست آمریکا نشان داده‌اند گفت هنوز هیچ تصمیمی درباره انجام هیچ اقدامی اقدامی صورت نگرفته است.

طی هفته‌های گذشته چند نفتکش در دریای عمان در حادثه‌ای مشکوک هدف حمله قرار گرفتند، آمریکا در این مدت بدون ارائه هیچ گونه مدرک و سند قابل اعتنایی تلاش کرد برای توجیه افزایش حضور نظامی خود در منطقه ایران را عامل این حادثه معرفی کند تا به دیگر کشورها بقبولاند که ایران تهدیدی برای آبراههای بین‌المللی است، اما هجمه تبلیغاتی و رسانه‌ای آمریکا حتی متحدان خود را هم درباره این ادعا قانع نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.