به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ، روز شنبه رأس ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی ژاپن (۶:۰۰ بامداد به وقت تهران) دراوساکای ژاپن، دیدار تجاری بسیار مهم خود را انجام خواهند داد.

این دیدار دوجانبه احتمالاً مهمترین و موردتوجه‌ترین دیداری است که در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در ژاپن، انجام خواهد شد. در این دیدار دو طرف می‌کوشند از بدتر شدن جنگ تجاری و وضع دور بعدی تعرفه‌ها بر ۳۰۰ میلیارد دلار از تعرفه‌های چینی خودداری کنند.

سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ در طول اجلاس جی ۲۰ و زمانی که در ژاپن حضور دارد، ۹ دیدار ۲ جانبه خواهد داشت.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، در بحرین گفت: ما ۹۰ درصد مسیر توافق تجاری با چین را پیموده‌ایم و می‌دانیم راهی برای تکمیل آن وجود دارد. او نسبت به احتمال رسیدن به توافق تجاری در دیدار ترامپ و شیء، در حاشیه اجلاسجی ۲۰، ابراز خوشبینی کرد.

منوچین گفت: من اطمینان دارم ترامپ و رئیس‌جمهور چین می‌توانند در مذاکرات تجاری خود در جی ۲۰، پیشرفت‌هایی داشته باشند. پیامی که ما می‌خواهیم بشنویم این است که آنها خواهان بازگشت به میز مذاکره هستند و به مذاکرات ادامه دهند، چرا که من معتقدم این مذاکرات می‌تواند نتیجه خوبی برای اقتصاد آنها و اقتصاد آمریکا داشته باشد و ما بتوانیم تجارت متوازنی داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.