به گزارش اسپوتنیک، خدیجه جنگیز، نامزد خاشقجی گفت: قطعاً باید تحریم‌هایی علیه عربستان اعمال شود. من صلاحیت این را ندارم که بگویم این اقدام چگونه باید انجام شود و یا چه اقداماتی باید برای تضمین تحریم‌ها علیه ریاض اتخاذ شود. من معتقدم که عربستان باید به خاطر اقداماتش مجازات شود. انکار یا شکایت از گزارش سازمان ملل غیرعقلانی است.

خدیجه جنگیز درخصوص سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به عربستان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ کشوری اقدام مشخصی را آغاز نکرده بنابراین این امر باعث ناامیدی شده است. من معتقدم که جامعه جهانی از آمریکا می‌خواهد کاری انجام دهد. زیرا طوری رفتار می‌کند که گویی اتفاقی رخ نداده است.

وی همچنین گفت: رفتارهای پامپئو طی این سفر همسو با سیاست‌های کلی دولت ترامپ بوده است پس این امر برای من مسئله تعجب‌ برانگیزی نبود اما برای آمریکا ننگ‌آور بود. من بر این باورم که حتی ملت آمریکا نیز از ریاست جمهوری کشورش خواهد خواست تا پاسخ رفتارهایش را بدهد.

نامزد خاشقجی تاکید کرد که پوشش رسانه‌ای اسپوتنیک ترکیه در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ درباره قتل این منتقد سعودی به لحاظ محتوا و مضمون هرگز درست نبوده است. این گزارش تلاش داشت تا توجه مردم را به جهات مختلف بکشاند.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه گذشته در گزارشی ۱۰۱ صفحه‌ای عربستان را مسئول قتل عمد خاشقجی دانست.

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی برای دریافت مدارک لازم به منظور ازدواج مجدد با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد.

عربستان پس از علنی شدن قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، ابتدا اطلاع از سرنوشت خاشقجی را منکر  و سپس مدعی شد که این روزنامه‌نگار منتقد با پای خود کنسولگری را ترک کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.