بیش از دو هفته از منتفی شدن حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس می‌‌گذرد و مدیران این تیم هنوز درگیر انتخاب جانشین او هستند. بماند که آنها چند هفته هم دیرتر از حتی رسانه‌ها متوجه شدند که برانکو در پرسپولیس نخواهند ماند. در ابتدای کار مدیران پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که سراغ گزینه داخلی بروند و نفراتی چون یحیی گل‌محمدی و افشین قطبی کاندیدا شدند. اولی را بعد از یک هفته متوجه شدند که تحت قرارداد باشگاه پدیده است و دومی را هم چون در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده بود محسن خلیلی قبل از منتفی شدن بازگشت برانکو با مدیربرنامه‌هایش جلسه گذاشته بود، نامش از بین گزینه‌ها خارج شد.

مذاکره با مربیان خارجی در استانبول

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گام بعدی به سراغ گزینه‌های خارجی رفت و خیلی طول نکشید که ساختمان باشگاه تبدیل شد به محله برو‌بیای ایجنت‌ها و البته دلال‌ها که روزی نیست آنها را در باشگاه پرطرفدار پایتخت نبینیم. بعد از گذشت چند روز این بار ایرج عرب تشخیص داد که راهی ترکیه شود و در آنجا با گزینه‌های معرفی شده پای میز مذاکره بنشیند. از این رو او به همراه دو عضو هیئت مدیره و مدیر بین‌الملل باشگاهش راهی ترکیه شد. البته قرار بود مشاور خبرساز مدیرعامل هم همراهش راهی ترکیه شود که شب سفر با وی در باشگاه مشاجره لفظی داشت تا ناخوداگاه یکی از گزینه‌‌ها هم که از حمایت مشاور موردنظر برخوردار بود شانسش برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس به حداقل برسد.

اختلاف شدید در دستمزد گزینه‌ها

مدیران باشگاه پرسپولیس در سفرشان به ترکیه با بیش از پنج مربی در یک مکان ملاقات داشتند و صحبت‌‌های آنها را شنیده و در مقابل قیمت خود را برای استخدام‌شان اعلام کردند. عجیب اینکه در بین این گزینه‌ها مربی با دستمزد 400 هزار دلار و گزینه‌ای هم با دستمزد یک میلیون و 300 هزار دلار هم بود تا مشخص شود که مدیران پرسپولیس دقیقاً نمی‌دانند، چقدر قرار است هزینه جذب مربی کنند. آنته چاچیچ، الکس نوری، تاکیس لمونیس، ماسیمو کاررا و گابریل کالدرون گزینه‌‌هایی بودند که به طور جدی از سوی باشگاه پرسپولیس با آنها مذاکره شد و در این بین نام گزینه‌‌هایی چون پراندلی هم مطرح شده است که باید برای او هم شانس حضور در پرسپولیس قائل شد.

آخرین راهکار برای استخدام سرمربی

قرار بود تا پایان این هفته نهایتاً سرمربی پرسپولیس معرفی شود، اما مدیران این باشگاه بعد از بازگشت از استانبول به این نتیجه رسیدند که اگر در پرداخت طلب برانکو و دستیارانش غفلت کنند در فیفا صاحب پرونده شکایتی جدیدی خواهند شد. از طرفی با شکایت ماریو بودیمیر به فیفا هم مواجه شدند. در همین راستا مدیرعامل پرسپولیس تصمیم گرفت راهکار جدیدی برای استخدام سرمربی در نظر بگیرد، مبنی بر اینکه یک ایمیل به گزینه‌‌هایی که دستمزد پیشنهادی‌شان پایین‌تر بود ارسال شود با این مضمون که قیمت آخرتان چقدر است؟! در واقع هم‌اکنون هر یک از گزینه‌های مطرح شده چنانچه تخفیف بیشتری بدهند از شانس بالایی برای جانشینی برانکو ایوانکوویچ برخوردار خواهند بود!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.