معصومه ابتکار که جهت شرکت در اجلاس جهانی زنان سیاستمدار به توکیو سفر کرده است، در بنیاد صلح ساساکاوا طی سخنانی به تاریخ دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: مردم ایران طی ۴۰ سال گذشته اثبات کردند حاضرند هزینه حفظ و حراست از هویت ملی، تمامیت ارضی، آزادی و استقلال و نظام اسلامی کشورشان را بپردازند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با برشمردن دستاوردهای مهم و سازنده انقلاب اسلامی در زمینه های آموزش و پژوهش، بهداشت، اقتصادی و تجارت، رشد و تحکیم خانواده، مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی،ورزش و فرهنگ ارتباطات خاطرنشان کرد: بانوان ایران در تمامی این دوران توانستند نقش محوری و سازنده ای ایفاء کنند.

ابتکار برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه را اولویت اول سیاست خارجی کشورمان بیان کرد و متذکر شد: حفظ آرامش و امنیت منطقه برای ایران و کشورهای منطقه که درآنجا زندگی می کنند بسیار مهمتر و با اهمیت تر از دیگر کشورهای منطقه است. جمهوری اسلامی ایران علیرغم درگیری با مشکلات ایجاد شده از سوی امریکا ، با کمک به همسایگان خود در مبارزه با داعش و گرو ه‌های تروریستی و حتی قاچاقچیان مواد مخدر ثابت کرده است خواستار صلح و ثبات پایدار برای خود، کشورهای همجوار و همسایگان و جامعه جهانی است.

وی با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه افزایش توانمند سازی زنان و مشارکت در امور مختلف اجتماعی از بنیاد صلح ساساکاوا بخاطر تبیین برنامه‌های توسعه‌ای با کشور تشکر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.