حجت الاسلام سید احمد خاتمی صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در جمع اقشار مختلف مردمی و مسئولین یزد در مسجد حظیره، پایگاه انقلاب یزد؛ با اشاره به جنایاتی که در این ایام در دهه شصت به دست آمریکا و منافقین عامل آن‌ها رخ داد، افزود: در مورد این حوادث این سؤال مطرح است که این‌همه جنایات علیه نظام و جنایات در پی آن با چه هدفی صورت می‌گیرد ویاران انقلاب چه کرده بودند که مستکبرین این‌چنین طرح ترور این افراد را در سر داشتند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری پاسخ این سؤال را در آیه ۴ تا ۸ سوره بروج دانست و عنوان کرد: بر اساس این آیه جرم این افراد خداباوری و یاری دین خدا است که مستکبرین و زورگویان عامل نمی‌توانند آن را تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح ترور رهبر معظم انقلاب در این ایام و تلاش همه‌جانبه دشمنان انقلاب برای تخریب این شخصیت والامقام در طول این چهل سال برای این است که تأثیر ایشان در پیش برد اهداف انقلاب و اسلام ناب محمدی بی‌نظیر است، متذکر شد: در کنار این تأثیرگذاری، اخلاص ایشان نیز مثال‌زدنی است.

خاتمی با تأکید بر اینکه همین اخلاص باعث عزت، تأثیرگذاری و نفوذ کلام ایشان شده، اظهار داشت: مواضع عزت مندانه، حکیمانه و مقتدرانه ایشان نیز در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن که توطئه آمریکاها را خنثی کرد برگرفته از همین ویژگی است.

تخریب ولایت‌فقیه، خیانت به استقلال و عظمت کشور است

وی در این راستا اضافه کرد: تحلیلگران غربی در مورد این موضع تصریح کردند که موضعی چنین مقتدرانه و راهبردی تنها از ایشان برمی‌آمد.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه هر ملتی که چنین رهبری در آن نباشد محکوم‌به شکست است، یادآور شد: فتنه گران سال ۸۸ مقام معظم رهبری در حد یک رهبر سیاسی معمولی دیدند و می‌خواستند این جایگاه دینی در این حد پایین بیاورند، درحالی‌که رهبر ما جانشین عام امام زمان(عج) است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرموده امام راحل عظیم‌الشأن مبنی بر این‌که بقاء نظام و کشور درگرو پشتیبانی از ولایت‌فقیه است، افزود: کسانی که در پی تخریب نهاد ولایت‌فقیه هستند، خائن به استقلال و عظمت کشورند، آنچه روح بلند امام را می‌رنجاند این است که کسانی عکس امام را به دست بگیرند و ادعای حرکت در خط امام را داشته باشند اما بالعکس به منویات امام راحل عظیم‌الشأن عمل کنند.

آیت‌الله رئیسی خط شهید بهشتی را در قوه قضائیه دنبال می‌کند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری شهید بهشتی را نیز شخصیتی بی‌نظیر برای انقلاب دانست و با تأکید بر اینکه ریل‌گذاری قوه قضائیه نیز توسط این شهید گران‌قدر صورت گرفت، اذعان کرد: آن خطی را که شهید آیت‌الله بهشتی ترسیم کرده بود امروز آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه دنبال می‌کند.

وی در این راستا بابیان اینکه ایشان در سخت‌کوشی مایه افتخار نظام است و کشور امروز مدیر جهادی این‌چنینی نیاز دارد که برای خدمت به مردم محدود به ساعت اداری نباشد،افزود: آنچه ایشان در این صد روز انجام داده مثل اصلاح از درون قوه قضائیه،اجرای آیین‌نامه از کجا آورده، برخورد جدی با باندهای فساد باعث شده تا قوه قضائیه اقتدار نظام را به نمایش بگذارد و این موارد برای مردم اعتماد می‌آورد.

خاتمی با انتقاد از اینکه افرادی که کشف حجاب می‌کنند و کسانی که با افرادی که نهی از منکر می‌کند برخورد می‌کنند، عملاً با پررویی مقابل قانون و دین ایستاده‌اند و برخورد قوه قضائیه با این دهن‌کجی‌ها و بی‌قانونی‌ها اقدامی سنجیده و لازم است، متذکر شد: تیغ قوه قضائیه برای مقابله با متخلفان باید تیز باشد و از طرفی همه نهادهای نظام باید آمر به معروف و نهی‌کننده از منکر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یا و خاطره شهید صدوقی که در این ایام به دست منافقین کوردل به شهادت رسید، بیان داشت: اعتماد امام خمینی(ره) در مورد شهید آیت‌الله صدوقی مثال‌زدنی است، ایشان چهره‌ای محبوب و دوست‌داشتنی بود و هنوز هم‌ کارهای زیرساختی ایشان در حوزه‌های علمیه یزد و قم تاثیرگذاراست.

منافقین برای همیشه منفور مردم ایران هستند

این مقام مسئول اضافه کرد: جرم این بزرگوار نیز، چیزی جزء پاسداری از دین و ارزش‌ها و خدمت به مردم نبود که به دست دشمنان این انقلاب به شهادت رسید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به ترور 17 هزار نفر توسط منافقین به بدترین شیوه‌ها، که بسیاری از آن‌ها شهروندانی عادی وزنان و کودکان بودند، عنوان کرد: چهره این جنایتکاران که روی داعش را هم سفید کرده‌اند برای همیشه منفور و سیاه است و حتی نسل‌های بعد هم این ظلم‌ها را فراموش نخواهند کرد.

وی مصداق امروز اصحاب اخدودی که قرآن کریم از آن یادکرده، جنایتکاران آمریکایی و عاملین آن‌ها دانست که در یمن ۵۰ هزار انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند و بیان داشت: رئیس‌جمهور رژیم تروریستی آمریکا در حالی مقابل دوربین‌ها اظهار می‌کند که پس از سرنگونی پهباد جاسوسی، برای جلوگیری از کشته شدن انسان‌ها اقدام انجام نداده، که دست‌پرورده‌های آن‌ها در این سال‌ها در عراق و سوریه بدترین جنایات را علیه بشریت مرتکب شدند و سربازان آن‌ها نیز نشان داده‌اند هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند.

خاتمی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها این را فهمیده‌اند که دوران بزن و در رو تمام‌شده، یادآور شد: حافظان امنیت ایران اسلامی که پهباد پیشرفته شمارا در آن ارتفاع زدند هر اقدام سوء شمارا تعقیب می‌کنند.

مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی، عقب‌نشینی و شکست آمریکا را به دنبال دارد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جواب ملت ایران در برابر همه تهدیدهای پوچ و فتنه‌انگیزی‌های آمریکا همان جواب چهل سال گذشته، یعنی حرکت در مسیر مقاومت و ایستادگی است، خاطرنشان کرد: امروز معنای مذاکره با آمریکا تسلیم در برابر آمریکا است و ملت ایران ثابت کرده‌اند که اهل تسلیم نبوده و نیستند بلکه با پیروی از قرآن عزتمندانه و مقتدرانه راه مقاومت و ظلم‌ستیزی را پیش‌گرفته‌اند.

وی بابیان این سؤال که مذاکرات چندساله، چه دستاوردی برای کشور داشت، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال رأی است و به‌خوبی می‌داند و رأی آوردن او در انتخابات پیش رو ریاست‌جمهوری در آمریکا، درگرو کشاندن ایران سر میز مذاکره است تا نشان دهد، توانسته ایران را تسلیم کند.

خاتمی تبلیغ مذاکره توسط عده‌ای در داخل کشور را تقویت جناح ترامپ دانست و عنوان کرد: حرکت مردم و کشور در مسیر مقاومت و ایستادگی قطعاً عقب‌نشینی و شکست دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

امام‌جمعه موقت تهران از ولایتمداری به‌عنوان رمز عزت و پیروزی ایران یادکرد و افزود: تحریم مقام معظم رهبری تحریم یک ملت است و این تحریم، ملت را برای مقاومت مصمم‌تر می‌کند و باعث می‌شود مردم باشکوه بیشتری فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با قدردانی از هوشیاری نیروی‌های دفاعی و مرزبانی کشور، یادآور شد: ایران اسلامی در حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور مصمم و مقتدر است و به سفارش امام راحل عظیم‌الشأن برای تحقق این مهم پاسخ ما به هر حرکت سوء و شیطنت‌آمیزی مقتدرانه و قاطع خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.