علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه)هیات دولت در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: دولت در کنار قوه قضائیه آماده‌ی پیشبرد منافع ملی و مصالح مردم است.

 

وی در ادامه به ارائه‌ی گزارشی از جزئیات جلسه امروز دولت پرداخت و با اشاره به مصوبه لغو روادید چین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت گفت: امروز اصلاح ساختار بودجه در جریان است. این اصلاح ، اصلاح پارادایمی است و تنها اصلاح ردیف‌ها نیست. امیدوارم وابستگی به نفت کاهش یابد و این موضوع در جلسه آتی سران قوا مطرح خواهد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز همچنین تصمیماتی درباره برخورد با آفات ملخ اتخاذ شد.

ربیعی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره انتشار فیلمی از برخورد نیروی انتظامی با دختری در پارک پلیس تهران و وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری در این باره اظهار کرد: آقای رئیس جمهوری در این باره با وزیر کشور صحبت کردند، این موضوع نیاز به رسیدگی قضایی دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره حاشیه‌های بوجود آمده در وزارت نفت و ماجرای استفاده از دستگاه پوز و نفوذ یک جاسوس زن‌ در این وزارت‌خانه گفت: موضع دولت در قبال آقای زنگنه این است که ایشان وزیر کارا و کاربلد است و در شرایط تحریم‌ بهترین فرد برای کسب و فروش است.

وی افزود: گفتند که وقتی زنگنه آمده صادرات کمتر شده است، اما بر اساس آمار وزارت نفت در شرایط تحریم، فروش نفت را به ۱ میلیون و ۳۵۰ بشکه نفت رساند که این بیشتر از دوره مشابه قبل در وضعیت تحریم است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دستگاه پوز هیچ ربطی به آقای زنگنه نداشته است. وزارت اطلاعات رفتم و کارشناس مربوطه این مسئله را اعلام کرد.

وی ادامه داد :در وزارت نفت یک خانمی بازداشت شده که کارمند یکی از شرکت‌های اروپایی است. معمولا این شرکت‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات رقابت می‌کنند اینکه این کار جاسوسی است باید اجازه بدهیم اطلاعات به سرانجام برسد. جالب است که نماینده مجلس این موضوع را بیان می‌کند در حالی که باید دستگاه قضا اطلاع رسانی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.