به دنبال موضع گیری دیروز جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس علیه ایران در خصوص همکاری با آمریکا علیع تهران، خبرگزاری راشا تودی در مقاله ای در این خصوص نوشت: درحالیکه آمریکا نهایت تلاش خود را می کند تا سطح تنش ها را با ایران بالا ببرد، «هانت» نشان داده است که همانند تونی بلر و جک استراو نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس در سال ۲۰۰۳ و قبل از حمله نظامی به رهبری آمریکا به عراق، سگ دست آموز واشنگتن است.

این درحالیست که وزیر خارجه انگلیس ساعتی پیش در سخنانی در پارلمان این کشور با عقب نشینی آشکار از موضع گیری تند چند روز گذشته خود علیه ایران گفت: انگلیس انتظار ندارد که واشنگتن از لندن برای پیوستن به جنگ با ایران تقاضا کند. البته ما نیز بعید است با پیوستن به این درگیری موافقت کنیم. آمریکا نزدیکترین متحد ما است و لذا درخواست های این کشور را با دقت بررسی می‌کنیم؛ اما نمی‌توانم تصور کنم شرایطی که آنها از ما بخواهند و یا ما با آنها موافقت کنیم که وارد یک جنگ بشویم.

هانت چندی پیش مدعی همراهی با آمریکا در تقابل با ایران شده بود.

وی در این باره مدعی شده بود: ما در کنار آمریکا به عنوان اصلی‌ترین متحدمان می‌ایستیم اما البته باید هرگونه درخواست برای حمایت نظامی (از واشنگتن) را به صورت مرحله به مرحله مورد ارزیابی قرار دهیم.به شدت باور داریم که راه حل، توقف اقدامات ثبات‌زدای ایران در سطح خاورمیانه است و انگلیس از بابت خرابکاری اخیر علیه نفتکش‌ها که تقریباً یقین داریم کار ایران بوده؛ بسیار نگران است. ما در تماس دائم با آمریکا هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.