ماجرای تصادف کشتی تایتانیک با کوه یخ و غرق شدن آن را می توان یکی از دراماتیک ترین ماجراها در کل تاریخ دانست. بر اساس ماجرای این کشتی نیز فیلم و سریال های متعددی ساخته شده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، برخی از افراد معتقدند که تصادف کشتی تایتانیک با کوه یخ و غرق شدن آن، پیشگویی شده بوده و در یک کتاب داستان به طور کامل به این ماجرا پرداخته شده است.

درواقع در سال ۱۸۹۸، مورگان رابرتسون نوئل در کتاب خود نوشت که یک کشتی به نام تیتان که در شمال آتلانتیک قرار دارد، پس از برخورد با یک کوه یخ، غوطه ور شده است. چهارده سال بعد، کشتی تایتانیک در شمال آتلانتیک غرق شد  و این اتفاق دقیقا پس از برخورد با یک کوه یخ رخ داد.

بر اساس داستان رابرتوسن این اتفاق به این علت رخ داد که یک افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده که الکلی می شود و به عنوان  خدمه در تیتان کار می کند دچار اشتباه می شود در نتیجه کشتی با کوه یخ برخورد و برای همیشه به کار خود پایان می دهد.  شباهت بین تایتان و کشتی تایتانیک بسیار فریبنده و عجیب است و درست مثل تایتانیک، تایتان نیز در ماه آوریل در یک شب غرق شد. تایتانیک ۸۰۰ فوت (۲۴۴ متر) طول داشت و ۲۲۰۰ مسافر را حمل می کرد و تیتان ۸۸۲ فوت (۲۶۹ متر) طول داشت و ۲۵۰۰ مسافر را حمل می کرد. هر دو کشتی غیرقابل نجات بودند و قایق های نجات کافی نداشتند. درواقع در تایتان ۲۴ و در تایتانیک تنها ۱۶ کشتی نجات وجود داشت. در هر دو ماجرا تعدادی از مسافران یخ زدند و تیتان پس از طی کردن ۲۵ گره و تایتانیک پس از طی کردن ۲۲.۵ گره از بین رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.