به گزارش نشریه " تایمز او ایندیا" به نقل از مقامات اگاه در وزارت دفاع هند اضافه کرد جدیدترین قرارداد دفاعی میان هند و آمریکا که هم اکنون در مرحله تأیید دولت هند قرار گرفته است، توافق خرید ۱۰ فروند هواپیمای تجسس و نظارت بلند مدت دریایی موسوم به "پوسایدون پی ۸" به ارزش سه میلیارد دلار می‌باشد.

یک مقام دفاعی هند گفت: قرارداد خرید ۱۰ فروند هواپیمای "پوسایدون پی ۸" توسط شورای عالی تأمین دفاعی هند مورد تأیید قرار گرفت و اکنون راجنات سینگ وزیر دفاع هند باید در خصوص آن تصمیم گیری کند.

هند هم اکنون دارای ۱۲ فروند هواپیمای "پوسایدون پی ۸" می‌باشد.

هند در سال ۲۰۰۸ هشت فروند از این نوع هواپیما را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرد و در نیروی دریایی خود به خدمت گرفت. این کشور همچنین ۴ فروند دیگر هواپیمای "پوسایدون پی ۸" را از آمریکا به قیمت ۱.۱ میلیارد دلار خریداری کرده است که قرار است تا سال ۲۰۲۲ تحویل بگیرد.

سایر قراردادهای نظامی هند با آمریکا که در طول دو سال آینده امضا خواهند شد شامل خرید ۲۴ فروند بالگرد چند منظوره دریایی به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار، نسل دوم موشک‌های زمین به هوا (NASAS) به ارزش یک میلیارد دلار و شش فروند بالگرد آپاچی به ارزش ۹۳۰ میلیون دلار می‌باشد.

با وجود اینکه آمریکا از سال ۲۰۰۷ تاکنون توانسته است قراردادهای نظامی به ارزش ۱۷ میلیارد دلار با هند امضا کند، اما واشنگتن همچنان هند را به دلیل روابط نظامی خود با روسیه تهدید به تحریم می‌کند.

آمریکا ضمن تهدید هند در خصوص ادامه همکاری‌های راهبردی نظامی میان دو کشور در آینده، از دهلی نو درخواست کرده است تا قرارداد نظامی خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه را لغو کند.

در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که واشنگتن آماده فروش تجهیزات جنگی مانند سامانه موشکی تاد، پاتریوت و جنگنده‌های اف ۳۵ به هند است. البته شرط آمریکایی‌ها برای دست یابی هند به این تجهیزات و تکنولوژی لغو قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ با روسیه می‌باشد.

سال ۲۰۱۷، ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام &#۳۹;مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم&#۳۹; یا &#۳۹;کاتسا&#۳۹; امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم‌های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش‌های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.