اتفاقات وحشیانه و خشونت باری که در یکی از زندان‌های پاراگوئه بر اثر درگیری بین اعضای باند‌های مافیای مخدر روز یکشنبه ۱۶ ژوئن رخ داد، منجر به کشته شدن ۱۰ تن و زخمی شدن عده‌ای دیگر شد.

بنا به گزارش مسئولان پاراگوئه، در درگیری‌های درون زندان پنج زندانی سر بریده و سه تن دیگر هم سوزانده شدند.

درگیری وحشیانه بین زندانیان خطرناک پاراگوئه

وزارت کشور پاراگوئه می‌گوید، این کشتار وحشیانه بر اثر درگیری بین گروه‌های رقیب قاچاقچیان مواد مخدر بوده که در داخل زندان «سان پدرو» در ۴۰۰ کیلومتری شمال پایتخت این کشور «آسونسیون» اتفاق افتاد.

درگیری وحشیانه بین زندانیان خطرناک پاراگوئه

«خوان ولامایور» وزیر کشور پاراگوئه گفت: درگیری‌های وحشیانه که ظهر امروز در یکی از زندان‌های سان پدرو بین مجرمان مواد مخدر درگرفت، سه ساعت طول کشید. این درگیری‌ها با خونریزی و قتل همراه بود.

درگیری بین دو گروه «بریمر کوماندو دا کابیتال بریمر»، یکی از گروه‌های معروف قاچاق مواد مخدر در شهر سائوپائولو برزیل و گروه «کلان روتیلا» گروه معروف قاچاقچیان برزیل و پاراگوئه رخ داد.

درگیری وحشیانه بین زندانیان خطرناک پاراگوئه

بنا به گزارش وزارت کشور پاراگوئه، درگیری‌ها منجر به کشته شدن ده زندانی شد که سر پنج تن بریده و سه تن سوزانده و بقیه هم بر اثر ضربات مستقیم چاقو کشته شده اند. حال چهار تن از زخمیان نیز رو به وخامت است.

بر اساس اطلاعات اولیه تحقیقات، مسئولان پاراگوئه دریافته اند که حوادث خشونت بار اخیر به ماجرای کشته شدن دو زندانی روز جمعه گذشته در زندان «تاکومبو» در آسونسیون پایتخت پاراگوئه مرتبط است.

درگیری وحشیانه بین زندانیان خطرناک پاراگوئه

گفتنی است، زنجیره خشونت‌ها در زندان‌های آمریکای لاتین همچنان ادامه دارد؛ در ماه می گذشته نیز چهل زندانی در برزیل کشته و عده زیادی زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.