سید عباس موسوی روز جمعه پس از نشست وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در هتل عباسی اصفهان در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: این نقشه راه در قالب سند همکاری های دو سالانه بین وزارت امورخارجه ایران و ترکیه در زمینه های مختلف به امضای وزرای امور خارجه ایران و ترکیه رسید.

وی بیان کرد: این سند امکانی را بوجود می آورد که وزرات امور خارجه دو کشور همکاری های سیاسی خود را بر اساس آن تنظیم کنند زیرا همه همکاری هایی که وزارتخانه های امور خارجه دو کشور می توانند انجام دهند در این سند آمده است.

سخنگوی وزرات امور خارجه با اشاره به اینکه امروز (جمعه) وزرای امور خارجه ایران و ترکیه دو دور مذاکره انجام دادند، افزود: دور اول این مذاکرات بین دو وزیر در پشت درهای بسته انجام شد و در دور بعدی آن معاونان وزرات امور خارجه دو کشور حضور داشتند.

وی ادامه داد: در سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اصفهان و دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر روابط دو جانبه درباره مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو شد.

 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه عصر پنج شنبه وارد اصفهان شد و از سوی عباس رضایی استاندار اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی این استان مورد استقبال قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.