پس از بهم ریختن بازارهای دنیا به دلیل دخالت های نابجای ترامپ در اقتصاد کشورها و با رفتارهای نادرستی که ترامپ در سال گذشته از خود نشان داد اعتماد تمام دنیا نسبت به او از بین رفت و اکنون وضعیت به گونه ای شده است که هر کشوری منتظر این است که مورد هجوم حملات اقتصادی و تحریم های ترامپ قرار بگیرد.

در حال حاضر امریکا با قرار گرفتن در وضعیت در جنگ تجاری با چین، مکزیک و برخی دیگر از کشورها باعث ایجاد نوسان در بازار دلار شده است.

تقریبا تمام کشورهای دنیا در تجارت های بین الملل خود از دلار استفاده می کنند و این نوسانات دلار نگرانی کشورها را روز به روز افزایش می دهد، به طوری که در حال حاضر نه تنها روسیه که سایر کشورها با فروختن اوراق قرضه امریکا به دنبال پیدا کردن جایگزین مناسبی برای دلار هستند.

خبرگزاری راشاتودی در این باره به نقل از سرگئی ناریشکین سیاستمدار روسی نوشت: در حال حاضر ضرورتی بر استفاده از دلار در تجارت های بین المللی نیست و اینکار به ضرر اقتصاد جهانی است.

او همچنین در جلسه بین المللی نمایندگان افزود: رفتار تهاجمی و غیرقابل پیش بینی امریکا خیلی غیرطبیعی است و این در حالی است که هنوز هم بیشترین ذخایر ارزی را در اختیار دارد.

در حال حاضر کشورهای بیشتری به روسیه پیوسته اند و در قطب مخالف واشنگتن قرار گرفته اند. این کشورها به دنبال افزایش ذخایر طلای خود هستند تا بتوانند از طلا به عنوان پشتوانه‌ای به جای دلار استفاده کنند.

ولی موضوعی که تاکنون مانع کشورها در جایگزین کردن دلار بوده است عدم توافق بین‌المللی در بین آنها است و اینکه در نهایت چه واحد پولی جای دلار را خواهد گرفت نامعلوم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.