به گزارش سایت شبکه ماهواره‌ای المسیره یمن، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیسبوک در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی ائتلاف عربی درباره سرنگون کردن یک فروند پهپاد یمنی تاکید کرد، یگان پهپادی یمن هیچگونه عملیات مشابهی را در طول ۱۲ ساعت گذشته انجام نداده است.

سریع در ادامه اعلام کرد: ادعای دشمن درباره رهگیری و سرنگون‌سازی پهپاد به پرواز درآمده از الحدیده، دروغ بوده و ما از تمام جزئیات عملیات‌های نظامی خود اطلاع داریم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این ادعا نه فقط سوء‌استفاده از یک عملیات بلکه ادعای عملیاتی است که هرگز انجام نشده و به منزله استفاده آشکار از این ادعا برای مانع‌تراشی و ناکام گذاشتن روند اجرای توافقنامه الحدیده است.

او در ادامه گفت: طرح این ادعا که یک فروند پهپاد از الحدیده به پرواز درآمده، اهداف پنهان دشمن برای مانع‌تراشی و شکست کلی توافقنامه سوئد را نشان می‌دهد.

این مسئول نیروهای مسلح یمن تاکید کرد، دشمن هرگز از هیچ عملیات نظامی پیش از اجرای آن اطلاعی ندارد و زمانی که اهداف مورد اصابت قرار می‌گیرند، دشمن با این حملات غافلگیر می‌شود و پس از آن تلاش می‌کند با طرح این ادعا که با عملیات مقابله کرده، بر این مساله سرپوش بگذارد.

همچنین سریع تاکید کرد: به لطف خدا سامانه‌های دفاعی پاتریوت دیگر مانع واقعی برای ما محسوب نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.