به گزارش الشرق الاوسط، در پی حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دولت انگلیس امروز (دوشنبه) نشستی فوق العاده در این رابطه برگزار می‌کند. این درحالی است که انگلیس، آمریکا و عربستان سعودی پیش از این مدعی شده بودند که ایران در حادثه دریای عمان دست داشته است.

در این راستا برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که با توجه به افزایش تنش در خلیج فارس دولت انگلیس در صدد اعزام ۱۰۰ نیروی نظامی به خلیج فارس به منظور حمایت از منافع خود است.

با این حال سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که اعزام ۱۰۰ نیروی نظامی به خلیج فارس کذب است و قرار است ۲۰ نفر از نیروی دریایی ارتش در چارچوب تمرینات روتین و عادی که از پیش هماهنگ شده است به منطقه خلیج فارس اعزام شوند.

به گزارش ایسنا، پیش از این روزنامه تایمز مدعی شده بود که انگلیس برای حفاظت از کشتی‌ها و سایر منافعش در منطقه ۱۰۰ نیروی دریایی سلطنتی به تنگه هرمز اعزام می‌کند.

این روزنامه همچنین نوشت که همزمان با افزایش فشار‌ها پس از حمله به نفتکش‌های ژاپن و نروژ، انگلیس هم با آمریکا و عربستان و دیگران همراه شده است تا ایران را مقصر این حملات قلمداد کند، اما این یک اتهامی واهی است که ایران به شدت تکذیب می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.