دو طرف در این دیدار در مورد راه‌های مقابله با تهدیدات و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منطقه به طور عام و فلسطین به طور خاص گفتگو کردند.

بنا بر اعلام مسئولان حماس، هیئت این جنبش در این دیدار روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و راه‌های تقویت آن را با علوی بررسی کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت تداوم این دیدارها "به منظور مقابله با خطرات و تهدیدات ناشی از اصرار آمریکا بر تحمیل معامله قرن بر فلسطینیان بر خلاف خواست و میل آنان" تاکید کردند.

بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی حماس در این دیدار همچنین تاکید شد که معامله قرن صرفاً در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و تثبیت اشغالگری در سرزمین فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملی و ثابت فلسطینیان است.

هیئت حماس و وزیر اطلاعات ایران تاکید کردند که سیاست‌های آمریکا به ویژه اقدامات آن در مورد قدس اشغالی، کاملاً حکایت از آن دارد که این کشور در راستای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر اشغالگری و جنایات آن گام برمی‌دارد.

در هیئت حماس علاوه بر عاروری، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی حماس، اسامه حمدان عضو دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش و احمد عبدالهادی نماینده جنبش در لبنان حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.