به گزارش شبکه روسیا الیوم، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه به عنوان نماینده این سازمان در کنفرانس بحرین درباره معامله قرن حضور خواهد یافت.

به گفته فرحان حق، مک گولدریک که به عنوان هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی فلسطین نیز فعالیت دارد، برای حضور در کنفرانس منامه در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن جاری به بحرین سفر خواهد کرد.

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طرح صلح موسوم به معامله قرن را تدوین کرد که از سوی فلسطینی‌ها رد شد و آنها آن را در راستای منافع اسرائیل دانستند.

تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر اعلام کرده بود که کنفرانس منامه را تحریم خواهد کرد.

گفتنی است سازمان ملل اواخر مه گذشته اعلام کرده بود قصد ندارد نماینده‌ای را به کنفرانس منامه اعزام کند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق با تاکید بر پایبندی به موضعگیری دائم عراق نسبت به مساله فلسطین، از مخالفت این کشور با شرکت در کنفرانس بحرین خبر داد.

الصحاف اظهار کرد: عراق هرگز در کنفرانس منامه شرکت نخواهد کرد و این امر به موضعگیری دائم آن در مورد مساله فلسطین که همان حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور یکپارچه‌شان به پایتختی قدس شریف و دفاع از حقوق  غیرقابل تغییر آنهاست، بازمی‌گردد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در ادامه تاکید کرد: این مساله در مرکز آگاهی مردمی و سیاسی عراق و محور رویکرد وزارت خارجه است.

آمریکا و بحرین ماه گذشته میلادی در بیانیه مشترکی از برگزاری یک "کارگاه اقتصادی" در منامه طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن جاری با هدف تشویق به سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطینی‌ خبر دادند که ناظران و کارشناسان بین‌المللی آن را اولین گام برای اجرای طرح معامله قرن دانستند.

فلسطین که مخالفت خود را با شرکت در این کنفرانس اعلام کرده از کشورهای عربی خواست این کنفرانس را تحریم کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.