علی اعطا در پایان یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران، در تشریح مصوبات این جلسه، گفت‌: در این جلسه ادامه‌ بررسی آیین‌نامه‌ اجرایی انتخابات شورایاری‌ها در دستور کار قرار گرفته و در نهایتا به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسیده است. امروز موضوع شورای راهبردی که مدنظر اعضا بود در دستور کار شورا و بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

او خاطر نشان کرد: شورای راهبردی نهاد بین بخشی است که در معاونان شهرداری و نمایندگان فرمانداری، آموزش و پرورش، سپاه و وزارت بهداشت در آن حضور دارند و امروز برای این شورا چهار وظیفه در نظر گرفته شد که یکی از آنها برگزاری جلساتی جهت هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: پشتیبانی فکری برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها یکی دیگر از وظایف این شورا است. همچنین این شورا دستگاه‌های مختلف را تشویق می‌کند تا با اخذ نظرات مختلف در جهت افزایش مشارکت شهروندان برای این انتخابات گام بردارند.

او ادامه داد: در این جلسه تمامی پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و  در شفافیت کامل اعضا نظرات خود را مطرح کردند. نهایتا پس از تصویب آیین‌نامه‌ اجرایی انتخابات شورایاری‌ها، از هفته‌ آینده ثبت‌نام این انتخابات آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای تیر ماه انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود.

اعطا در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: در قانون بندی وجود ندارد که اعلام کند فرمانداری می‌تواند با برگزاری این انتخابات مخالفت و یا آن را رد کند ،‌ بلکه آمده است که هیات تطبیق فرمانداری می‌تواند تا ۱۴ روز اعتراض خود نسبت به مغایرت مصوبات آیین‌نامه‌ برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را اعلام کند. همچنین بودجه برگزاری این انتخابات نیز در بندهای بودجه سنوات شهرداری پیش‌بینی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.