دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی سال ۱۳۹۸ منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۲۰ خرداد آغاز شده و تا روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه تمدید شد. متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.

 

توکلی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون فوق در یک مرحله انجام می‌شود، داوطلبان باید همزمان با ثبت نام، نسبت به درج رشته محل‌های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته‌های اعلام شده در دفترچه راهنما، اقدام کنند. علاقه مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود متقاضی ادامه تحصیل شوند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون فوق از روز دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ (همزمان با شروع ثبت نام) در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است. پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش دوره‌های مذکور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

به گفته وی، پذیرش در رشته‌های امتحانی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ در ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی با آزمون صورت می‌گیرد و آزمون این رشته‌ها در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.

دکتر توکلی در پایان گفت: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۶۹ هزار ریال (۶۶ هزار و ۹۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره‌های مذکور اقدام کند. تا صبح امروز تعداد ۷۹ هزار و ۴۴۳ نفر برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.