عمران خان در گفت و گو با خبرگزاری اسپتنیک گفت، در راستای بروز تغییر ات در جهان بسیار خوشحالم که پاکستان به روسیه نزدیک می شود.

وی با بیان اینکه ما خواهان تهیه تسلیحات نظامی از روسیه هستیم گفت، پیش از این ارتش پاکستان با ارتش روسیه همکاری های نظامی داشته است.

تحلیلگران می گویند، اگرچه ارتش پاکستان در سال های گذشته به تسلیحات نظامی کشورهای غربی و چین وابسته بوده است اما در سال های اخیر انگیزه این کشور برای تهیه تسلیحات نظامی روسیه افزایش یافته است.

شبکه راشیا تودی نیز نوشت، پاکستان به تازگی خواهان خرید چندین جنگنده و بالگرد نظامی از جمله سوخو ۳۵ است.

راشیا تودی در گزارشی تاکید می کند که در کنار حضور و آموزش چندین افسر پاکستانی در آکادمی های نظامی روسیه، نیروهای پاکستانی تا کنون در برخی از زمایش ارتش روسیه شرکت کرده اند.

عمران خان گفت، برخلاف گذشته که نیروهای روسیه و پاکستان در زمان جنگ افغانستان (۱۹۷۹-۱۹۸۹) مقابل هم قرار داشتند اما هم اکنون زمان تغییر کرده است و من بخاطر نزدیک شدن اسلام آباد به روسیه بسیار خوشحال هستم.

نخست وزیر پاکستان افزود، اسلام آباد پیش از این تنها آمریکا را به عنوان متحد تجاری خود می شناخت اما هم اکنون چین با طرح یک جاده و یک کمربند خود تغییرات چشمگیری در منافع منطقه ای ایجاد کرده است.

وی همچنین در مورد اختلاف میان اسلام آباد و دهلی اعلام کرد: امیدوارم «نارندا مودی» نخست وزیر هند از دوره جدید برای حل اختلافات میان دو کشور و ارتقای روابط استفاده کند.

عمران‌خان تاکید کرد، اکنون انتخابات هند به پایان رسیده است و ما امیدواریم رهبری هند از این فرصت استفاده کرده و تمام اختلافات را از طریق گفت‌وگو حل کند.

کنفرانس شانگهای امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) در قرقیزستان برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.