خانه موسیقی با انتشار بیانیه‌ای مواردی را که نشانگر فعالیت‌های خانه موسیقی در تقابل با اجرای قانون ده درصد بوده است، برشمرد.

در بیانیه خانه موسیقی آمده است: «اعتراض مدیرعامل خانه موسیقی به این قانون در دیدار با وزیر محترم ارشاد با اعضای خانه موسیقی در محل این نهاد که به همراه معاون امور هنر و دیگر همراهان و هنرمندان در اوایل فروردین ماه سال جاری برگزار شد و یا اعتراض خانه به این قانون در دیدار هنرمندان با ریاست جمهوری در ضیافت افطاری، نامه شورای عالی خانه به وزیر ارشاد در تاریخ ۸ اردیبهشت ماه، تشکیل جلسه مشاور حقوقی و مسئولان خانه موسیقی با آقای کامبیز نوروزی وکیل مجرب امور حقوق مولفین و مصنفین در ارتباط با راهکارهای قانونی لغو و یا کاهش تبعات اجرای این قانون، دعوت از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به همین منظور، شرکت در جلسه‌ای به همراه ناشرین و ابلاغ اعتراضیه خانه موسیقی به آقای کاراندیش (یکی از مدافعان طرح مزبور) و دهها مورد دیگر از جمله فعالیت‌های خانه موسیقی در تقابل با اجرای این قانون بوده است.

هفته گذشته در نشستی با عنوان «ابعاد و پیامدهای قانون جدید اجرای کنسرت در کلان شهرها» که در پژوهشگاه وزارت ارشاد برگزار شده بود، برخی خانه موسیقی را به سکوت و انفعال در برابر این قانون متهم کرده بودند.

چندی قبل نمایندگان مجلس با تصویب طرحی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کردند که ۱۰ درصد بهای بلیت اجراهای صحنه‌ای (کنسرت) در تهران و کلانشهرها را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارم اسفندماه سال گذشته و در ادامه بررسی بودجه ۹۸، بند (ح) و بند الحاقی ۵ به تبصره ۹ را به تصویب رساندند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.