حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی گفت: ما باید قبل از دیگران سوار فضای مجازی شویم این فضا هم دارای فرصت است و هم چالش، اگر همه دستگاه‌ها در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با وزارت ارتباطات همکاری کنند، قطعاً جلوی مضرات فضای مجازی را گرفته خواهد شد.

بنی احمدی با بیان اینکه در عصر مدرنیته کنونی با دشمن در جنگ غیر نظامی هستیم افزود: دشمن خیال خام آندلس‌سازی این فضا را در سر می‌پروراند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز با بیان اینکه کار فرهنگی بر هر کار دیگری ارجح است، گفت: فضای مجازی اسب تروآ است که باید بتوانیم از آن سواری بگیریم و دولت و نهادهای نظارتی باید بدانند که فیلترینگ مُسکن است آن هم مُسکنی بسیار موقتی، حتی برنامه‌هایی مثل تبلت کنترل شده، سیم کارت کنترل شده و غیره نیز روش‌های سلبی است و درمان قطعی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین باید همه نهادها تکالیف خود را در موضوع شبکه ملی اطلاعات مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دهند و از این راهکار سودمند برای حفظ اخلاق در جامعه و کیان خانواده و جلوگیری از فحشاء و منکرات و تکثیر کلام حق و صدور ارزش‌های انقلاب استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.