این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه الشرق الاوسط گفت، احمد معیتیق، معاون فائز السراج، ‌نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی طی سفرش به آمریکا با جاشوا هریس، مسئول اداره امور مغرب عربی در آمریکا دیدار کرد.

وی تصریح کرد، سیاست آمریکا در قبال لیبی همچنان ثابت است و برقراری صلح و ثبات دائمی در لیبی تنها از طریق راه‌حل سیاسی امکان پذیر است. آمریکا از همه طرف‌ها می‌خواهد میانجی‌گری سیاسی سازمان ملل را بپذیرند، زیرا موفقیت این راه‌حل در گرو برقراری آتش‌بس در طرابلس و اطراف آن است.

این مقام مسئول ادامه داد، آمریکا از تلاش‌های غسان سلامه، فراستاده ویژه سازمان ملل به لیبی حمایت می‌کند تا به کاهش تشدید تنش و ترسیم نقشه راهی به منظور برقراری امنیت و آسایش برای مردم لیبی کمک کند. مسئولان دولتی آمریکا علاوه بر شرکای بین‌المللی خود با مجموعه گسترده‌ای از رهبران لیبی رایزنی می‌کنند تا به منظور تحقق ثبات و نشاندن السراج و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی بر سر میز مذاکره اقداماتی انجام دهند.

این مقام آمریکایی در حالی اظهارات مذکور را مطرح کرد که معیتیق به روزنامه‌نگاران در واشنگتن گفته بود، دولت آمریکا به او اطمینان داده است که از دولت توافق ملی لیبی (دولت به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای مختلف) حمایت می‌کند. وی تصریح کرده بود: من با یک پیام متفاوتی به کشورم بازمی‌گردم، آمریکا از ما به عنوان دولت قانونی لیبی حمایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.