شهرام حکیمی افزود: با توجه به اینکه منشأ این غبار در ناحیه غرب و جنوب غرب کشور و همچنین جهت وزش باد در روزهای آینده از سمت شرق به غرب است، در نتیجه این غبار بر آسمان استان کمتر تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه این غبار به صورت ریزگرد استان‌های جنوب غربی را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار رقیق، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، وزش موقت باد، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

حکیمی اظهار داشت: میزان بارش‌ها ناچیز است و به صورت لحظه‌ای و نقطه‌ای در نقاطی از استان رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: ابرهای موجود در آسمان استان به دلیل گرمای هوا و ایجاد رطوبت، تشکیل شده است، که به صورت رگبار پراکنده تأثیر خود را می‌گذارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در این مدت دمای روزانه (بیشینه) استان بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، هر چند با نزدیک شدن به فصل تابستان به طور نسبی دمای استان در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: نهاوند با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و گل تپه با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده اند.

حکیمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای همدان ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.