فیگارو گزارش داد، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در بدو ورود به روسیه مورد استقبال مقامات روس در کاخ کرملین قرار می‌گیرد و به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری روابط بین دو کشور، جشنی در تالار نمایش بالشوی برای وی تدارک دیده شده است.

بعد از آن، شی جینپینگ روز پنج‌شنبه و جمعه به عنوان مهمان ویژه به گردهمایی اقتصادی در سن پترزبورگ که نمایندگان ۱۸۰۰ شرکت روسی و خارجی از ۷۵ کشور دنیا در آن حظور دارند، دعوت شده است.

یوری اوشاکوف، مشاور کرملین گفت: این دیدار، برای روابط دوجانبه ما حیاتی است. او یادآور شد که اتحاد جماهیر شوروی، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۹ استقلال چین را به رسمیت شناخت. دو رئیس‌جمهوری، توافق‌هایی درباره تقویت روابط، شراکت جامع و همکاری‌های استراتژیک به امضا خواهند رساند.

همچنین مقام‌های بلندپابه چینی در مراسمی رسمی، دو پاندا به باغ‌وحش مسکو اهدا خواهند کرد. مشاور دولت روسیه در این باره گفت: این حیوان، نماد کشور چین است و شرکای چینی ما به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

وی ادامه داد که از سال ۲۰۱۸ با تشدید تنش‌ها با کشورهای غربی، مسکو و پکن معاملات اقتصادی فی‌مابین را  ۲۵ درصد اضافه کردند و به رکورد ۱۰۸ ملیارد دلار رسانده‌اند. این در حالی‌ است که روسیه از سال ۲۰۱۴ که مورد تحریم اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا برای الحاق شبه جزیره کریمه واقع شده است، از بازار اروپا به بازار چین روی آورده است و چین هم سرمایه‌گذار مهمی در روسیه به شمار می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.