مفتی «منیب الرحمان» رئیس کمیته ملی استهلال پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران در نشست مطبوعاتی در شهر کراچی اعلام کرد: شواهد قاطعی از شهرهای مختلف پاکستان درباره مشاهده هلال ماه شوال از سوی کمیته های منطقه ای رویت هلال پاکستان دریافت شد.

وی گفت: نشست اعضای کمیته منطقه ای رویت هلال در مناطق مختلف پاکستان پس از غروب آفتاب و نشست مرکزی این کمیته نیز در سازمان هواشناسی این کشور در شهر کراچی همزمان انجام شد.

منیب الرحمان خاطر نشان کرد: اعلام رسمی رویت هلال ماه شوال پس از مشاوره با اطلاعات دریافت از کمیته های منطقه ای صورت گرفت.

دولت پاکستان در دهه پایانی ماه مبارک رمضان با تشکیل کمیته ای به ریاست «فواد چودری» وزیر علوم و فناوری تقویم قمری را رونمایی کرد که در آن روزهای قطعی آغاز و پایان ماه رمضان برای ۵ سال آینده تدوین شد.

وزیر علوم و فناوری پاکستان پیش تر اعلام کرده بود که براساس این تقویم عید فطر امسال روز چهارشنبه (۱۵ خرداد) خواهد بود.

وزارت کشور پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای تعطیلات عید سعید فطر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ و رسمی مسلمانان در این کشور را چهار روز اعلام کرد.

تعطیلات رسمی عید فطر در پاکستان از روز گذشته (سه شنبه) تا ۱۷ خرداد به مدت چهار روز اعلام شد. با احتساب روزهای تعطیلی عمومی شنبه و یکشنبه، تعطیلات عید فطر در پاکستان ۶ روز خواهد بود.

براساس این گزارش، مردم مسلمان پاکستان با حضور در مساجد و اماکن مذهبی و عمومی به مناسبت عید سعید فطر جشن های پرشکوهی برگزار می کنند.

پاکستانی ها فردا چهارشنبه خود را برای برگزاری نماز عید سعید فطر آماده می کنند و هم اکنون در جای جای این کشور تابلوهای برگزاری نماز عید در مساجد و اماکن مذهبی نصب شده است.

در شهرهای مختلف پاکستان، مسلمانان با آذین بندی مساجد، اماکن مذهبی و عمومی، خیابان ها، مدارس، دانشگاه ها، هتل ها و پارک ها و خرید عید به استقبال عید سعید فطر می روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.