حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح عباس سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ استیضاح وزیر ورزش تنها مربوط به سفرهای معاونین این وزارتخانه به خارج از کشور معطوف نمی‌شود که البته سؤال بنده از آقای سلطانی‌فر هم در همین راستا بوده و درخواست استیضاح وی را امضا کرده‌ام.

وی افزود:‌ در وزارت ورزش و جوانان حیف و میل‌های مالی زیادی صورت می‌گیرد. این در حالی است که بحث ورزش در این وزارتخانه بیشتر دنبال می‌شود و بی‌توجهی به بخش جوانان کاملاً مشهود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بخش جوانان در این وزارتخانه متأسفانه مغفول مانده است و بیشتر هزینه‌هایی که در این وزارتخانه صورت می‌گیرد صرف فوتبال می‌شود و به بقیه ورزش‌ها چندان اهمیتی داده نمی‌شود.

وی با تأکید براینکه تعداد مدال‌آوران کشورمان در میادین جهانی بسیار زیاد است و باید به ورزش‌های غیرفوتبالی هم توجه بیشتری شده و به آنها بودجه بیشتری دهیم، گفت: متأسفانه فوتبال با آنکه توجه بیشتری به آن شده و بودجه‌ بیشتری را هم بلعیده، موفقیت چشمگیری را به دست نیاورده است.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: با آنکه کارلوس کی‌روش در طول چند سال اخیر میلیاردها تومان از بودجه بیت‌المال را دریافت کرد اما در جام ملت‌های آسیا جایگاه برتری را کسب نکرد و تیم ملی ما موفقیت قابل توجهی را به دست نیاورد.

وی گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس که بسیاری از مواقع مربیان خارجی و داخلی پول‌های گزافی را می‌گیرند اما در میانه فصل به دلایل مختلف از این تیم‌ها منفک شده و پس از آن شکایت می‌کنند و مابقی دستمزد خود را مطالبه می‌کنند نشان‌دهنده آن است که سیاست‌ لازم در قبال این دو تیم که از سوی وزارت ورزش و جوانان اعمال می‌شود صحیح و منطقی نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد که چرا با آنکه هزینه‌های سنگینی صرف دو باشگاه برتر پایتخت می‌شود اما نتایج لازم به دست نمی‌آید.

موسوی لارگانی با اشاره به تعدد سفرهای خارجی معاونین وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: رئیس جمهور با آنکه دستور داده است که سفرهای خارجی مسئولین دولتی کمتر شود اما این روزها شاهد سفرهای متعدد در وزارتخانه‌های مختلف هستیم.

وی افزود:‌ در سؤالی که از آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش جوانان در خصوص سفرهای متعدد خارجی مسئولین این وزارتخانه جویا شدم که وزیر در پاسخ به سؤال من اعلام کرد این سفرها با هزینه‌های شخصی صورت می‌گیرد که این پاسخ جای تردید دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سؤالات متعدد دیگری از جمله ذبح اخلاق در ورزش و ورزشگاه‌ها در بین نمایندگان مجلس در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان و شخص آقای سلطانی‌فر مطرح است و بر همین اساس تعدادی از نمایندگان استیضاح وی را تدوین کرده‌اند.

وی افزود:‌ حوادث به وجود آمده در میادین فوتبال بویژه در چند بازی آخر لیگ برتر، لیگ دسته اول و جام حذفی منجر به آن شد که نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر ورزش و جوانان با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.