به گزارش خبرگزاری رویترز امروز  این اقدام اتحادیه اروپا را بخشی از تشدید تلاش های دیپلماتیک برای برگزاری انتخابات جدید در ونزوئلا توصیف کرد.

رویترز فزود: اتحادیه اروپا که ریاست یک گروه بحران بین المللی را به همراه کشورهای آمریکای جنوبی برعهده دارد، امیدوار است که ایگلسیاس بتواند به یافتن راهی برای جابجایی قدرت، برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد با مشارکت همه احزاب سیاسی در این کشور کمک کند.

ایگلسیاس که وزیر امور خارجه سابق اروگوئه و رئیس سابق بانک توسعه قاره آمریکا است، از سوی دیپلمات ها به عنوان فردی یاد می شود که دارای توانایی مذاکره با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور و دیگر گروه های سیاسی است.

گروه بین المللی بحران متشکل از انگلیس، فرانسه و آلمان بدنبال مذاکرات ماه گذشته با مادورو و گوایدو امیدوار است که بتواند آمریکا را نسبت به یافتن راه حلی دیپلماتیک برای خروج از بحران ونزوئلا متقاعد کند.

برخی مفسران سیاسی در واشنگتن گمانه زنی ها درباره احتمال بررسی گزینه های نظامی در واشنگتن را آغاز کرده اند.

به گفته آنها فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای به اصطلاح برکناری رئیس جمهور ونزوئلا تاکنون راه به جایی نبرده است.

ونزوئلا ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی به دلیل فشار و تحریم اقتصادی آمریکا دهه های اخیر روبرو بوده است.

اوضاع در  این کشور  پس از آن که گوایدو خود را رئیس جمهوری خودخوانده این کشور معرفی کرد، با بحران شدیدتری مواجه شد.

دولت ترامپ همزمان با تلاش برای افزایش فشار مالی بر دولت قانونی مادورو، تحریم های ثانویه را علیه شرکت های کشورهای دیگر مراوده کننده با ونزوئلا تشدید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.