الیوت آبرامز عصر سه شنبه پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شرایط ونزوئلا این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وی افزود: ما درباره خشونت در مرزهای ونزوئلا با دو کشور کلمبیا و برزیل بحث خواهیم کرد. ما در این هفته قطعنامه پیشنهادی خواهیم داشت که توجه اصلی آن بر کمک های انسان دوستانه به ونزوئلا است. 

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا درباره احتمال وتوی روسیه نسبت به این قطعنامه ها اظهار کرد: من نمی خواهم که پیش بینی کنم اما شرم آور خواهد بود که روسیه بخواهد درباره کمک های انسان دوستانه قطعنامه ای را وتو کند.

آبرامز تاکید کرد: تحریم ها ادامه خواهد یافت، ما دیروز تحریم هایی را اعمال کردیم و این در روزها و هفته های آینده بیشتر خواهد شد و مقامات ارشد این رژیم و افرادی که در تامین مالی آن دخالت دارند، تحریم خواهند شد.

وی بدون اشاره به آثار تحریم های واشنگتن بر اقتصاد ونزوئلا، اظهار کرد: رژیم مادورو اقتصاد ونزوئلا را خراب کرده و جلوی کمک های انسان دوستانه را گرفته است. 

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون با نمایندگان دولت مادورو هم دیدار داشته است گفت: من تا کنون با نمایندگان رژیم مادورو نشستی نداشته ام اما هدف ما در ونزوئلا، برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه است. 

آبرامز افزود: سیاست این است که از طریق اقتصادی و سیاسی و فشارهای دیپلماتیک اقدام کنیم که باعث شده است تا کنون ۵۴ کشور گوایدور را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شناسایی کنند. این کار برای حمایت از دمکراسی است که مردم ونزوئلا در آرزوی آن هستند.

وی درباره واکنش روسیه نسبت به دخالت نظامی در ونزوئلا هم اظهار کرد: رئیس جمهوری گفته است همه گزینه ها روی میز است اما اظهارات روسیه درباره مداخله نظامی می تواند زمانی مطرح شود که در گرجستان و اوکراین مداخله نظامی نمی کرد.

این نشست به درخواست آمریکا تشکیل شده است که آبرامز به نمایندگی از این کشور حضور یافته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.